موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
165986
۲۶ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین عنوان کرد؛

الگوی پوشش کودک و نوجوان را متنوع در نظر بگیریم

اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل اداره فرهنگ ‌و ‌ارشاد اسلامی قزوین معتقد است روند پوشش برای کودک و نوجوان را بصورت الگو باید متنوع در نظر گرفت.

به گزارش کودک پرس ، اکبر اسکندری‌نژاد اظهار داشت: کارشناسان باید مسئولیت امور فرهنگی، اجتماعی و هنری را به دست گرفته تا نتیجه مثبت حاصل شده و مشکلات جامعه رفع شود و تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه به‌کار گیرند.

 

وی با اشاره به برپایی نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین با هدف شکل‌گیری یک انجمن پویا و خدمات رسانی به طراحان و خیاطان استان و رفع مشکلات آنها در تولید لباس ایرانی اسلامی افزود: یکی از انتقادات به لباس ایرانی، نداشتن تنوع برای سنین مختلف است، درواقع در 40 سال اخیر نوع حجاب برای کودک، نوجوان، جوان و کهنسال یکسان بوده که باید این الگوی پوششی متنوع و گسترده‌تر باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی تاکید کرد: در جامعه کنونی شاهد نقص در برنامه‌های فرهنگی، هنری و عدم توسعه و گسترس متناسب با دنیای مدرن هستیم و با وجود اینکه 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی که انجام شد، می‌گذرد اما ثمربخش نبوده‌ است.

وی با اشاره به نوع پوشش مردم در شهرهای مختلف بیان کرد: بنیان و پایه فرهنگی اقشار مردم در یک منطقه با نوع پوشاک و حجاب آنها نمایان می‌شود و لباس زنان ومردان ریشه در گذشتگان داشته که به تبعیت از نحوه پوشش قدیمیان و محلات، با نهایت زیبایی به‌کار برده می‌شوند.

 

اسکندری نژاد لزوم رعایت حجاب را در عین زیبایی و تنوع اعلام و خاطر نشان کرد: در پوشاک ایرانی_اسلامی علاوه بر ارکان اعتقادی به جا مانده، باید به اصول جذاب بودن پوشش، زیبا و آراسته بودن آن توجه شود زیرا در یک الگوی مناسب برای سنین مختلف در پوشش اسلامی مطرح نشده و باید متناسب با آموزه‌های شرعی تجویز تولید و دوخت لباس‌هایی مرتبط با فرهنگ جامعه صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار