165935
۲۶ تیر ۱۳۹۷

مبانی غدیر برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: در زمینه شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر کارهایی شده ولی نتوانستیم این مبانی را با جزئیات و معرفتش برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم که نیاز به کار جدی در این ارتباط دارد.

به گزارش کودک پرس ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در نشست بنیاد غدیر استان یزد اظهار کرد: چند سالی است که از تشکیلات غدیر در مرکز و استان‌ها می‌گذرد و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و کارهای نسبتا خوبی شده اما یکی از مباحثی که واقعاً باید به آن توجه کرد، مسئله شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر است.
وی افزود: در زمینه شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر کارهایی شده ولی نتوانستیم این مبانی را با جزئیات و معرفتش برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم که نیاز به کار جدی در این ارتباط دارد.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه اساس معنای ولایت یک اصل اساسی و حقیقی است گفت: شرایط امامت و ولایت شرایطی است که خدای متعال معین کرده و وظیفه و تکلیف امامت و ولایت هم در قرآن کریم و روایات به آن اشاره و معین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه معرفی غدیر با ابعاد باید مدنظر قرار گیرد اضافه کرد: همه مسئله غدیر باید به خوبی برای نسل جوانان و همچنین اهل سنت بیان شود و به یک قشر خاص خلاصه نشود.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه باید در برنامه‌ها توجه داشت که در بیان مباحث غدیر به مردم و نسل جوان نباید به گروه و یا شخص خاصی توهین شود اضافه کرد: مساجد استان و کشور برنامه‌ای در شب عید غدیر جشن برگزار و اهالی محل و جوانان را دعوت و با برگزاری یک جشن مختصر و مفید به بیان معارف غدیر و اهل بیت(علیهم‌السلام) بپردازند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار