165915
۲۶ تیر ۱۳۹۷
رئیس بهزیستی دماوند خبر داد؛

کودک‌آزاری بیشترین موضوع در اورژانس اجتماعی دماوند

رئیس بهزیستی دماوند از وجود ۱۱ هزار سالمند زن و مرد در این شهرستان خبر داد و گفت: کودک‌آزاری بیشترین موضوع در اورژانس اجتماعی دماوند است.

به گزارش کودک پرس ، حسین بی‌نیاز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی اظهار کرد: یکی از وظایف بهزیستی این است که عملکرد و اقدامات خود را به گوش مردم برساند و در این خصوص، رسانه‌ها نقش مؤثری را دارند.

وی با بیان اینکه برای بهزیستی 150 وظیفه در 30 گروه هدف تعریف شده است، افزود: سازمان بهزیستی از لحاظ تعدد کار بسیار گسترده است و باید بتوان با واگذاری حوزه‌های مختلف به بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی به این سازمان در راستای پیشبرد اهداف خود کمک کرد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: امروز نیاز است که در مباحث فرهنگی و اجتماعی بیشتر از گذشته به بهزیستی توجه شود؛ در مسائل فرهنگی و اجتماعی آنچنان که باید توجهی نشده است و امروز توسعه در همه امور مورد نیاز است.

بی‌نیاز با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی زیربنای همه حوزه‌های توسعه‌ای هستند، تصریح کرد: اگر تنها به مسائل اقتصادی توجه شود و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مغفول بمانند، مطمئناً با آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو خواهیم بود.

وی بیان کرد: با وجود همه تلاش‌های سازمان بهزیستی، انتظار داریم که اقدامات مؤثری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه خیلی از شهروندان نسبت به وظایف این اداره شناخت ندارند، خاطرنشان کرد: 25 تیرماه هر سال فرصت خیلی مناسبی برای تشریح وظایف سازمان بهزیستی است تا مردم نسبت بدان آگاهی و شناخت پیدا کنند.

بی‌نیاز به برنامه‌های هفته بهزیستی در دماوند اشاره کرد و افزود: بازدید از مراکز اقامتی، پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بهزیستی مقابل اداره دماوند، دیدار با فرماندار و امام جمعه دماوند، دیدار با مراکز شبه خانواده و دیدار با دختران و پسران زیرپوشش مراکز بهزیستی به مناسبت دهه کرامت از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در دماوند است.

وی در ادامه با بیان اینکه در 40 سال آینده با شیب تند سالمندی در جامعه مواجه می‌شویم، گفت: از اکنون باید اقدامات لازم را برای حفظ جایگاه و رفاه زندگی سالمندان بین خانواده‌ و جامعه تلاش کرد؛ یعنی باید کاری کنیم که حضور آنها در جامعه بیشتر شود.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند یکی از اقدامات در این خصوص را مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای سهولت در تردد سالمندان، معلولان، جانبازان و … عنوان و تصریح کرد: انتظار داریم که الزامات قانون حمایت از معلولان به خصوص مناسب‌سازی توسط دستگاه‌ها به خوبی اجرا و کرامت مددجویان حفظ شود.

بی‌نیاز در خصوص آمار سالمندان در دماوند بیان کرد: طبق آمار 6 هزار سالمند مرد و پنج هزار سالمند زن در شهرستان دماوند زندگی می‌کنند که تنها 297 نفر آنها زیرپوشش خدمات آموزشی، توانبخشی، توانمندسازی و حمایتی بهزیستی هستند.

 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع بیشترین پرونده‌های اورژانس اجتماعی دماوند ادامه داد: کودک‌آزاری و اعتیاد از مهم‌ترینموضوع‌های پرونده‌های اورژانس اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از تحصیل 30 معلول در دانشگاه‌ها و وجود 12 مهدکودک در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در خصوص تقویت سلامت و ارتقای رفاه معلولان فعالیت چند تا دستگاه‌ها کافی نیست و همه باید برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی پای کار باشند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار