موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
165857
۲۵ تیر ۱۳۹۷

افتتاح «شازده کوچولو» با حضور مدیر هنرهای نمایشی/ انتشار فراخوان جشنواره تئاتر کودک

نمایش شازده کوچولو به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده شب گذشته با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و احترام برومند افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، نمایش شازده کوچولو به نویسندگی بهرام جلالی پور و کارگردانی آناهیتا غنی زاده شب گذشته با حضور احترام برومند و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با صدمین سالگرد تئاتر کودک و نوجوان در ایران و زادروز استاد داود رشیدی در میان استقبال تماشاگران در تالار هنر افتتاح شد.

در این مراسم منصور خلج و فائزه فیض از اعضای بنیاد نمایش کودک، مهدی قلعه رئیس انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر ، کریم اکبری مبارکه هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما و دیگر هنرمندان حوزه کودک و نوجوان نیز حضور داشتند.
‎این نمایش بر اساس داستان شازده کوچولو به نویسندگی آنتوان دو سنت اگزوپری برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش و اجرا در آمده است.

‎بازیگران این نمایش: علی باروتی، هدیه حاج طاهری، هانی حسینی، سوده سعدایی، رعنا قادری هستند.

نمایش «شازده کوچولو » تیر و مرداد 97 ساعت 18:45 در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر خیابان مفتح جنوبی بعد از ورزشگاه شیرودی خیابان ورزنده برای مخاطب کودک و نوجوان به روی صحنه می‌رود.

 

*«پانزده سال آینده» به صحنه می‌رود

نمایش «پانزده سال آینده» به نویسندگی مهدی کوشکی و طراحی و کارگردانی سعید زارع از 27 تیر هر شب ساعت 30/18 به صحنه تالار سایه می‌رود.

 

*فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای برگزاری در پاییز 97 فراخوان خود را برای 8 بخش تخصصی تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه های آموزشی و نشست‌های تخصصی منتشر کرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران «بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» را با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» برگزار می‌کند. مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های: 08138386018 و 08132512118 داخلی127 تماس بگیرند.

 

*معرفی هیات داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد»

سید حسین فدایی حسین، کوروش سلیمانی و علی سلیمانی به عنوان داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه های مسجد» توسط دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه های مسجد» به دبیری حمید نیلی در استان قزوین برگزار خواهد شد و تاریخ آن نیز بزودی توسط ستاد دبیرخانه جشنواره بزودی اعلام می‌شود.

 

* حضور فریدون جیرانی در افتتاحیه «دیگری»

پیش‌فروش بلیت نمایش «دیگری» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه‌کنندگی اردشیر رضایی در سایت تیوال ادامه دارد.

قرار است زنگ افتتاح نمایش «دیگری» را فریدون جیرانی به صدا در بیاورد. افتتاح نمایش «دیگری» از چهارشنبه 27 تیر الی 25 مرداد ساعت 20:45 در تالار حافظ توسط فریدون جیرانی صورت می گیر و روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: قصه این اثر نمایشی حکایت از زندگی زنی نویسنده دارد که در حوادث پیرامون اجتماعش سخت درگیر می‌شود و آخرین رمانش را بر اساس اتفاقات اطرافش پایه‌ریزی می‌کند به شکلی که اوغرق در جهانی دیگری با قصه دیگری  می‌شود. (دیگری مرثیه برای خندیدن)

بازیگرانی که در نمایش «دیگری» ایفای نقش می کنند عبارتند از: خسرو شهراز، توماج دانش بهزادی مهمان از گروه « تئاتر پراکسیس»، نوشین اعتماد، لاله مرزبان و محمد حاتمی.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار