165839
۲۵ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان تهران مطرح کرد؛

ضرورت توجه به آموزش‌های دوره پیش از دبستان

بیات‌نژاد بر اهمیت دوره کودکی ِ پیش از دبستان و توجه به موضوع آموزش و پرورش کودکان در مهدهای کودک و مراکز شبه خانواده تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در همایش تقدیر از مدیران و مربیان برتر مهدهای کودک و مراکز شبه خانواده، اظهار کرد: کار با کودک در مهدهای کودک و مراکز شبه خانواده، از زیباترین کارهایی است که در سازمان بهزیستی کشور وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نوجوانان و جوانانی به هنجار و شاداب و خلاق داشته باشیم، باید برای دوره کودکی و پیش از دبستان کودکان برنامه ریزی دقیق و منسجم و هدفمند ارائه داده و اجرا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران یادآور شد: آموزش دوره پیش دبستانی و توجه به کودکان از جمله عوامل عزت و افتخار آفرینی برای جامعه به شمار می‌رود.

بیات نژاد همچنین تاکید کرد: مسئولان سازمان بهزیستی با اهتمام ویژه ای امور مربوط به مهدهای کودک و مراکز شبه خانواده را پیگیری کرده و مأموریت خود را در این حوزه ها با دقت دنبال می‌کنند و سیاست‌های خود ر با علوم جدید تطبیق می‌دهند.

 

وی اضافه کرد: مدیران و مربیان مراکز شبه خانواده و مهدهای کودک در خط مقدم مسئولیت‌های سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند و عملکرد خوب همکاران این حوزه که تربیت نسل آینده را بر عهده دارند، قابل تقدیر است. امیدوارم بتوانیم با همکاری و همدلی مدیران و مربیان مراکز شبه خانواده و مهدهای کودک، برنامه‌های حوزه کودکان در بهزیستی را تقویت کنیم.

بیات نژاد اظهار کرد: بسیاری از معلولیت‌ها و ناتوانی های جامعه امروزه، ناشی از خلأ استفاده از مشاوره است و فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی باید در جامعه تقویت شود.

وی یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی ضرورت اجتناب ناپذیر دنیای امروز است و در حال حاضر هیچ خانواده‌ای وجود ندارد که نیازمند خدمات مشاوره‌ای نباشد.

 

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: از مسئولان و متولیان نظارت بر امور مراکز مهدهای کودک، درخواست می‌کنیم تا نظارت خود را بر فعالیت مهدهای کودک و برخورد با مراکز غیرمجاز افزایش بدهند و شرایط ثبات و امنیت شغلی مراکز مجاز را فراهم کرده و تقویت کنند.

بیات نژاد خاطرنشان کرد: سعی بهزیستی بر این است تا موضوع توزیع عادلانه خدمات رفاهی این سازمان به ویژه در حوزه مهدهای کودک و مراکز شبه خانواده در سایر شهرها و نقاط استان تهران محقق کنیم.

 

 

وی همچنین یادآور شد: حقوق و مزایایی که به کارکنان بهزیستی پرداخت می‌شود، به میزانی نیست که بتوان عنوان آن را دستمزد و حقوق گذاشت و تنها می‌توان از آن به عنوان کمک هزینه زندگی یاد کرد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار