موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
165763
۲۵ تیر ۱۳۹۷
نویسنده کودک و نوجوان:

دشمن به دنبال برداشتن چادر از سر دختر ایرانی است

نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره به انیکه در حال حاضر دشمن با هجمه‌های فرهنگی به دنبال برداشتن چادر از سر دختر ایرانی است گفت: با کمی خلاقیت و سرگرمی می‌توان کودکان را خیلی راحت به سمت احکام اسلامی کشاند.

به گزارش کودک پرس ، فهیمه ایرجی نویسنده و مبتکر مذهبی با اشاره به اهمیت و نقش هنر در آموزش حجاب و احکام دینی به دختران ایرانی، اظهار کرد: متأسفانه کتاب‌هایی که در مورد آموزش احکام اسلامی تاکنون نگارش شده خشک و بی‌روح هستند لذا تصمیم گرفتم احکام اسلامی را در قالب بازی به کودکان آموزش دهم.

 

وی افزود: خوشبختانه این ابتکار با استقبال کودکان همراه شد و در جلد اول آن احکام حجاب و نماز و وضو و در جلدهای بعدی به سایر احکام اسلامی و نیازهای کودکان بپردازیم.

این نویسنده با اشاره به نقش هنر و خلاقیت در اثرگذاری روی دختر ایرانی و انتخاب حجاب برتر، گفت: اثرگذاری هنر و خلاقیت مهم‌ترین مؤلفه در انتخاب کودک و نوجوان است زیرا نسل الآن کودکان با یکجا نشستن و آموزش‌های کلاسی و خشک نمی‌توانند آموزش ببینند زیرا برای آن‌ها جذابیتی ندارد.

 

وی افزود: البته در مقابل استقبالی که توسط خانواده‌ها صورت می‌گیرد متأسفانه از طرف خانواده‌ها استقبال و حمایتی صورت نمی‌گیرد و هنوز هم به سبک و سیاق قدیمی فعالیت می‌کنند.

ایرجی خطاب به مسئولان دخیل در آموزش کودکان بیان کرد: می‌توان باکمی خلاقیت و سرگرمی کودکان را خیلی راحت به سمت احکام اسلامی کشاند، این برنامه‌ها نه‌فقط در قالب کتاب بلکه در قالب اجرای برنامه‌های مخصوص سنشان می‌تواند اثرگذاری داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: باید نسل نوجوان را دریابیم و متناسب با نیاز آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم زیرا هنوز این‌ها راه خود را انتخاب نکرده‌اند و وظیفه نظام و مسئولان، تسهیل در انتخاب مناسب دختر و پسر ایرانی در مسائل دینی و مذهبی است.

نویسنده کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه عصر حاضر، فتنه‌ها و نیرنگ‌های دشمن بسیار زیاد و خطرناک است، تأکید کرد: دشمن روز و شب در حال هجمه فرهنگی برای برداشتن چادر از سر دختر ایرانی است و ما هم بایستی در مقابل برای مقابله با این حمله کنش و واکنش داشته باشیم.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار