165759
۲۵ تیر ۱۳۹۷

“ساعت سلامتی” برای بیماران دیابتی ارمغان مخترع محجبه بیرجندی

این مخترع نوجوان بیرجندی با اشاره به اینکه آرامش و آزادیم را مدیون چادر هستم، گفت: من وقتی به چادر فکر می‌کنم به یاد حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) می‌افتم چرا که رنگ مشکی چادر من را به یاد ایشان می‌اندازد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه حسنی مخترع ساعت سلامتی برای بیماران دیابتی اظهار کرد: 14 سال سن دارم و سال تحصیلی جدید در مقطع نهم مشغول به تحصیل خواهم شد و دوست دارم در رشته ریاضی ادامه تحصیل بدهم.

وی افزود: من دیدم افراد دیابتی برای تزریق سرنگ اذیت می شوند به این فکر افتادم تا یک ساعت اختراع کنم که تزریق برای آنها راحت باشد و به آنها کمک کند.

این مخترع نوجوان بیرجندی گفت: بعد از مدتی به این فکر افتادیم که کارایی آن را عوض کنیم و اسم آن ساعت سلامتی شد که می‌تواند یک برنامه پزشکی، ورزشی به بیمار ارائه کند و همچنین فشار و نبض را اندازه‌گیری کند.

حسنی تصریح کرد: به وسیله این ساعت پزشک می‌تواند برای بیمار مورد نظر خودش که یک فرد دیابتی یا مستعد دیابت است یک برنامه ورزشی و غذایی قرار بدهد و فرد دیابتی و هم فرد مستعد دیابت رعایت کنند تا دیابت آنها بهتر و هم از بروز بیماری دیابت در افراد مستعد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این ایده به ذهنم رسید، افزود: در جشنواره خوارزمی شرکت کردم اما متاسفانه مقامی کسب نکردم.

این مخترع نوجوان بیرجندی با اشاره به اینکه من از کلاس چهارم چادری شدم، گفت: خانواده من مذهبی و چادری هستند و من هم به انتخاب پدر و مادرم چادر را انتخاب کردم و بعد از چند سال با کانال دختران چادری آشنا شدم و بیشتر در مورد چادر فهمیدم و علاقه‌ام به چادر و حجاب بیشتر شد.

حسنی با بیان اینکه با چادر احساس آزادی می‌کنم، ادامه داد: وقت‌هایی که چادر نمی‌پوشم، احساس می‌کنم افرادی که در خیابان هستند، خیلی بد به من نگاه می‌کنند اما با چادر خیلی راحت می توانم در جامعه رفت وآمد کنم.

وی با اشاره به اینکه چادر یک نشانه احترام است، افزود: احترام یعنی اینکه وقتی در خیابان حرکت می کنم کسی به من متلک نمی اندازد اما خیلی از دوستانم را دیدم که بی حجاب هستند و هر کسی که از کنار آنها رد می‌شود یک متلک به آنها می اندازد اما با چادر و بدون آرایش انسان احساس آرامش می کند.

این مخترع نوجوان بیرجندی با اشاره به اینکه آرامش و آزادیم را مدیون چادر هستم، گفت: من وقتی به چادر فکر می‌کنم به یاد حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) می افتم چرا که رنگ مشکی چادر من را به یاد ایشان می اندازد.

حسنی در مورد اینکه اگر روزی فرزند دختر داشته باشم، گفت: مطمئنا دخترم را با حضرت زهرا کاملا آشنا می‌کنم و از فواید چادر برایش می‌گویم، چند سال اول بعد از سن تکلیف می‌تواند آزاد باشد اما بعد به او کمک می‌کنم تا کم کم چادری شود.

وی با بیان اینکه نمی توانم بدون چادر دوام بیاورم، افزود: به نظر من گرمایی که در فصل تابستان زیر چادر تحمل می کنیم خیلی بهتر از این است که بدون چادر باشیم و پیش خداوند هم بیشتر ارزش دارد.

این مخترع بیرجندی با اشاره به اینکه در زمان مسافرت هم با چادر هستم، گفت: دشمن از چادر ما و اینکه زنان ما چادری شوند، می‌ترسد و با جنگ نرم می‌خواهد این حجاب را از خانم های ایرانی بگیرد.

حسنی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر کل جامعه کم کم چادری شوند، خیلی می تواند در امنیت کشور کمک کند و دشمن نمی‌تواند هیچ کاری بکند.

منبع: دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار