165741
۲۵ تیر ۱۳۹۷
همزمان با میلاد حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) صورت گرفت؛

معرفی برترین‌های جشنواره کودک و نوجوان «رضوی» در کرمان

همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره استانی شعر رضوی ویژه کودکان و نوجوانان کرمان در شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها)، ایین اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره استانی شعر رضوی ویژه کودکان و نوجوانان کرمان در تالار غدیر شهرستان سیرجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، امام جمعه سیرجان در این آیین نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بین کودکان و نوجوانان را کاری ارزشمند و در مسیر تربیت دینی نوجوانان و توجه به ارزش‌های اسلامی عنوان کرد.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره‌ها گفت: خداوند در قرآن به خلقت انسان اشاره کرده است و پرورش عقل و روح و جسم لازمه زندگی انسان‌هاست و باید در آن دقت شود.

امام جمعه سیرجان افزود: کانون‌های پرورش فکری در پرورش روح و فکر کودکان، مسؤولیتی ارزشمند را دارند که باید به آن توجه و عمل کنند.

وی لازمه رشد ابعاد وجودی انسان را هماهنگ دانست و گفت: فیض وجود مرقد مطهر امام رضا (علیه‌السلام) و حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) در ایران فرصتی است تا خوبی و پاکی را از ائمه بیاموزیم و پیرو آنها باشیم.

 

شرکت یک‌هزار نفراز کودکان و نوجوانان استان در جشنواره رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: شانزدهمین جشنواره رضوی در بخش کودک و نوجوان در هشت بخش پژوهش، تمبررضوی و کارت پستال‌سازی، کاردستی، کتاب‌سازی، نامه‌ای به امام رضا(علیه‌السلام)، خاطرات زیارت رضوی، سرود و پویانمایی برگزار شد.

محسن روحی افزود: یک‌هزار نفراز کودکان و نوجوانان استان در جشنواره رضوی در استان کرمان شرکت کردند و یک‌هزار اثر خلق  شده توسط آنها در سه گروه سنی ۸ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال در بخش‌های مختلف برای دبیرخانه استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال و داوری و از این بین ۱۴۰ اثر به عنوان برگزیده استانی جشنواره معرفی شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان جشنواره امام رضا (علیه‌السلام) را فرصتی برای مطالعه و بررسی وقایع و سبک زندگی امام رضا(علیه‌السلام) و آشنایی بیشتر با فرهنگ رضوی دانست و اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره سبب توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان شود.

وی از فعالیت 45 مرکز این کانون در سراسر استان خبرداد و گفت: امسال 45 هزار نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانون‌های پرورش فکری استان هستند که در 40 رشته فرهنگی و هنری و پرورش فکر خلاق از خدمات و آموزش‌های این کانون‌ها استفاده می‌کنند که در تابستان امسال استقبال خوبی در عضویت نوجوانان و کودکان در این کانون‌ها داشته‌ایم.

 

این جشنواره باشکوه برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله سرود، قصه‌گویی، حمل پرچم حرم امام رضا (علیه‌السلام) و برافراشته شدن این پرچم توسط دو نفر از خادمان حرم رضوی در محل اجرای جشنواره و بیان خاطرات و مدیحه‌سرایی توسط خادمان حرم رضوی ادامه یافت و در پایان از 140 نفر برگزیدگان استانی شانزدهمین دوره جشنواره جشنواره رضوی تجلیل شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار