165645
۲۴ تیر ۱۳۹۷

کریستین نوستلینگر نویسنده اتریشی کتاب کودک درگذشت

کریستین نوستلینگر نویسنده اتریشی مقیم کشور آلمان کتاب‌های بسیاری برای کودکان نوشته است. او در طول عمر خود ۱۵۰ کتاب برای کودکان نوشت.

به گزارش کودک پرس ، کریستین نوستلینگر نویسنده مشهور اتریشی مقیم کشور آلمان در
81 سالگی دنیا را ترک کرد. او در طول عمر خود بیش از 150 کتاب برای کودکان نوشت. از مشهورترین آثار نوستلینگر می‌توان به فرار از خانه اشاره کرد.

این نویسنده زن اتریشی در سال 1984 توانست جایزه معتبر هانس کریستین اندرسن را کسب کند. این جایزه تقریباً معتبرترین جایزه ادبیات کودک در جهان محسوب می‌شود.

کتاب‌های نوستلینگر به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است که از معروف ترین آنها ماجراهای فرانتس است. این مجموعه داستان ماجرای پسرکی به نام فرانتس را تعریف می‌کند که به خاطر قد کوتاهش دچار مشکلاتی شده است ولی بعد متوجه می‌شود که صدایش از همسالانش بلندتر است و همین مسئله او را هیجان زده می‌کند.

نوستلینگر با مجموعه داستان فرانتس که مشتمل بر 19 جلد است و یا با کتاب‌هایی مثل «سوسک طلایی پرواز کرد» تاثیر عمیقی بر دوران کودکی چند نسل گذاشت.

انتشارات آلمانی «اوئتینگر» چند سال پیش همه 19 جلد داستان فرانتس را چاپ کرد و به نوعی از این نویسنده اتریشی مقیم این کشور تشکر کرد. آخرین جایزه ادبی نوستلینگر جایزه افتخاری کتاب کورنی شهر مونیخ بود.
 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار