165623
۲۴ تیر ۱۳۹۷
بازهم رسانه و نماینده مجلس بانی خیر شدند؛

مشکلات دو کودک معلول سنندجی در مسیر مرتفع شدن قرار گرفت

آراز و آرتین دو کودک معلول سنندجی هستند که طی روزهای اخیر گوشه‌ای از زندگی تلخشان به تحریر و تصویر کشیده شد که با ورود فرشادان، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس به موضوع، بخش قابل توجهی از مشکلات آنها مرتفع شد.

به گزارش کودک پرس ، کمتر از دو روز از گزارش با عنوان «روزهای ناآرام «آرام» می گذرد که همراه سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و مدیرکل بهزیستی کردستان مسیر روستای خانقاه حسن گاوگیر را در پیش می‌گیریم تا به سراغ این خانواده نیازمند برویم.

مسیری که انتهایش ما را به خانه آرام و دو فرزند معلولش وصل می‌کند و قرار است باز هم به همت این نماینده مردم در مجلس گره‌ای از مشکلات یک خانواده نیازمند باز شود.

 

 

خانواده آرام به همراه جمعی از اهالی روستا منتظر ورود مهمانان هستند به روستا که می‌رسیم یک راست مسیر خانه پدر آرام را در پیش می‌گیریم آرتین و آراز همچنان بی‌خبر از دنیای اطرافشان در گوشه در کنار هم آرام به خواب فرو رفته‌اند آرامشی که با خوراندن قرص خواب برایشان فراهم شده است.

برخی از همسایه‌ها از مشکلات زندگی این دو کودک و گرفتاری پدر جوانشان می‌گویند و از مسوولان حاضر درخواست باز کردن گره کور زندگی این خانواده را دارند.

آمده‌ایم تا بخشی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستی حل کنیم این را نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره بدون هیچ مقدمه زیادی رو به آرام گفت و از او خواست خواسته منطقی و اصلی خود را بیان کند.

آرام تنها یک خواسته دارد آن هم فراهم شدن زمینه‌ای برای زندگی در کنار دو فرزند معلولش بدون اینکه مجبور شود آنها را به مرکز نگهداری تحویل دهد.

 

سرپناهی که بشود فرزندان خرسالش را در آن نگهداری کند مهمترین خواسته ای بود که البته نه از زبان آرام بلکه از زبان یکی از اهالی ساکن در همین روستا مطرح شد و همین خواسته عزم ها را جزم کرد تا بتوانند سرپناهی برای این دو کودک معلول و خانواده آنها مهیا سازند.

پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی به منظور ایجاد سرپناه برای آرتین و آراز نخستین پیشنهاد نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به پدر این دو کودک معلول بود که موجب خوشحالی بسیاری از اهالی این روستا شد.سیدمهدی فرشادان نگهداری از دو کودک معلول در این شرایط را واقعا سخت و طاقت فرسا دانست و از اینکه آرام خود برای نگهداری از فرزندانش کمر همت بسته است ابراز خرسندی کرد و گفت: ما حاضریم در حد توان بستر را برای رفع بخشی از مشکلات شما فراهم سازیم.

 

 

البته فرشادان خطاب به آرام گفت، این تسهیلات از طریق بهزیستی به صورت بلاعوض به این دو کودک معلول پرداخت می‌شود و خودش هم باید عزمش را برای تامین مابقی اعتباری که برای خرید یک مسکن لازم است به صورت بازپرداخت تسهیلات با درصد مشخص جزم کند.

فرشادان از سوی بهزیستی استان این قول را هم داد که ماهیانه 500 هزار تومان برای حق پرستاری برای خانواده آرتین و آراز در نظر گرفته شود تا پدر بتواند پرستاری دو کودک خود را به شخص دومی بسپارد و خودش از چرخه کار و تلاش عقب نماند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به صرف اینکه از فرزندانت مراقبت می‌کنید قید کار را بزنید، گفت: به عنوان یک استادکار ساختمانی باید به نحوی برنامه‌ریزی داشته باشی که در کنار مراقبت از فرزندانت با کار و تلاش بستر زندگی بهتری را برای آنها فراهم‌ سازی که این مهم قطعا با یک برنامه‌ریزی به راحتی میسر خواهد شد.

 

فرشادان بعد از معاینه‌ای دو کودک وضعیت جسمانی آنها به ویژه ریه دو کودک را وخیم عنوان کرد و خطاب به پدر آنها گفت: نباید اجازه دهید که این دو کودک در این زمینه نیز با مشکل و سختی روبه رو باشند بحث امکانات لازم برای نگهداری از این دو کودک شامل تخت و غیره را در کوتاه ترین زمان حل و منتظر تصمیم خودت در مورد جراحی کلیه دو کودک که سنگ‌ساز است خواهیم ماند.

وی در مورد مخارج درمانی و عمل جراحی آرتین و آراز هم اذعان کرد: شرایط این دو کودک اصلا مساعد نیست و نباید اجازه دهیم بیشتر از این میزان درد بکشند.

 

 

وی با تاکید براینکه مسکنی که قرار است به همت بهزیستی و رایزنی با بنیاد مسکن احداث شود متعلق به این دو کودک خواهد بود، خطاب به پدر آنها عنوان کرد: باید بستر زندگی آرام را برای این کودکان فراهم سازید و بعد از انجام این حمایت‌ها این موضوع را فراموش نکنید که به هیچ وجه حق واگذاری آنها را به مراکز نگهداری از معلولین ندارید!فرشادان از پدر این دو کودک خواست نسبت به بازگرداندن مادر این دو کودک به خانه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کند و افزود: البته ساز و کاری فراهم خواهیم کرد تا به وسیله مشاورین بهزیستی زمینه بازگشت دوباره مادر این کودکان فراهم شود.

وعده دیگر فرشادان به این پدر تامین بخشی از وسایل مورد نیاز زندگی بود که بعد از تحویل واحد مسکونی که قرار است تا پایان امسال واگذار شود به آنها داده می‌شود.

قرار است که از سوی بهزیستی با مادر آرتین و آراز تماس گرفته شود و زمینه برای بازگشت این مادر در کنار فرزندانش فراهم شود آرام امیدوارتر از دیروز می‌گوید امیدوارم این حمایت‌ها و نگاه مهربانی که امروز از سوی مسوولان به خانواده به ویژه فرزندانم شد زمینه بازگشت همسرم را به جمع خانواده‌گیمان فراهم سازد.

زندگی امروز روی خوش خود را به آرام و دو کودک نشان داده است، دل آرام با این حمایت‌ها به آینده قرص‌تر شده است.

و سخن آخر…

زندگی درس‌های زیادی به من و تو می‌آموزد درس‌هایی که شاید در هیچ کتابی تاکنون نوشته نشده باشد و در هیچ کلاس درسی گوش‌ دانش‌آموزی را نوازش نکرده است.

زندگی به ما می‌آموزد گذشت و مهربانی شیرین است و مهربانی زیباترین درس زندگی است،آن زمان که می‌آموزد من با تو مهربان باشم.

گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد وقتی دستی را به یاری می گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست…

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار