165554
۲۴ تیر ۱۳۹۷
با حضور هزار دختر نوجوان انجام شد؛

برگزاری جشن «پاتوق دخترانه» همزمان با گرامیداشت روز دختر

محفل شاد و صمیمی پاتوق دخترانه یک ساله شدن خود را با حضور نوجوانان خوش جشن گرفت، تولدی که یک هزار نفر دختر مثبت نوجوانی خمینی شهری به آن دعوت بودند.

به گزارش کودک پرس ، جشن یک سالگی مثبت نوجوانی(پاتوق دخترانه) با حضور بیش از هزار دختر نوجوان 15 تا 20 سال خمینی‌شهری به همت گروه فرهنگی ترمه در حسینه بزرگ ثارالله همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) و در آستانه روز دختر با سخنرانی حجت‌الاسلام داستانپور، مدیحه‌سرایی و اجرای برنامه‌های جذاب برگزار شد.

سلمان هاشمیان مسؤول گروه فرهنگی ترمه در این جشن اظهار کرد: سلسله جلسات با عنوان پاتوق دخترانه به همت گروه فرهنگی ترمه و حمایت مؤسسه مهد قرآن خمینی‌شهر همزمان با ایام دهه کرامت سال گذشته آغاز شده و به صورت هفتگی در فصول مختلف ادامه داشته است.

 

وی با بیان این که 40 جلسه از این برنامه با حضور کارشناسان مسائل خانواده برگزار شده است، افزود: فصل‌های گذشته این برنامه با عنوان پاتوق دخترانه فعال شد و از فصل پنجم این سلسله جلسات با نام مثبت نوجوانی ادامه دارد که تاکنون بیش از یک هزار دختر نوجوان را به خود جذب کرده و جشن یک سالی آن مصادف شد با ایام میلاد حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و روز دختر و همچنین با ایامی که روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده همزمان شد.

مسؤول گروه فرهنگی ترمه گفت: با توجه به استقبال مخاطبان و همچنین نیاز جامعه و اثرگذاری که در این یک سال در خانواده‌ها و دختران نوجوان این طرح شاهد بودیم باعث شده تا شیرینی خاصی برای کادر اجرایی این برنامه داشته باشد و در ادامه جلسات و برنامه استقامت ورزیده و برنامه‌ریزی شده همچون گذشته هر هفته پنجشنبه‌ها با موضوعات گوناگونی ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان این که برای دختران شرکت‌کننده، برنامه‌های جانبی مثل اردوی مشهد، اردوهای تفریحی، غرفه کتاب، محصولات فرهنگی، غرفه خوراکی‌ها با عنوان خوشمزه‌ها، کلاس‌های مختلف دیگر اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه در ابتدا با محوریت جذب مخاطب آغاز و در فصل‌های بعد که به مرحله تثبیت رسید، موضوعات مختلفی از جمله هویت دختران، انتخاب، نوجوانی، رسانه، ارتباط با خدا و قرارهای معنوی، مباحث روانشانختی همراه بوده است.

این کارشناس فرهنگی و رسانه با بیان این که فطرت این نوجوانان دختر پاک و بی‌آلایش است و ما نتوانسته‌ایم که دین و اعتقادات خود را به خوبی برای آن‌ها عرضه کنیم، ادامه داد: یکی از جذابیت‌های این گردهمایی این است که حجت‌الاسلام داستانپور آموزه‌هایی را به صورت غیر مستقیم مطرح کرده و دختران شرکت‌کننده در برنامه از مباحث معنوی و اعتقادی به شدت استقبال می‌کنند.

 

وی با ابراز این که قصد داریم دختران بسیاری از محلات مختلف شهرستان خمینی‌شهر با هر سطحی را به این برنامه جذب کنیم، تصریح کرد: این حرکت بزرگ با برنامه و هدف شکل گرفته که در روند اجرای برنامه و برگزاری جلسات نیازمند تسهیل‌گری مسؤولان شهرستان خمینی‌شهر است و اگر آموزش و پرورش و نهادهایی که در حوزه دختران، نوجوانان و جوانان فعالیت دارند حمایت کنند به اثرگذاری این حرکت بزرگ در جامعه کمک کرده‌اند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار