165513
۲۴ تیر ۱۳۹۷

سوختگی درجه سه نوجوان آمریکایی به خاطر تماس با گیاه گلپر

یک نوجوان اهل ایالت ویرجینیای آمریکا که در قالب فعالیت‌های تابستانی مشغول باغبانی بود به علت تماس مختصر با برگ‌ها و ساقه گیاه گلپر دچار سوختگی درجه سه شده است.

به گزارش کودک پرس ، یک نوجوان اهل ایالت ویرجینیای آمریکا که در قالب فعالیت های تابستانی مشغول باغبانی بود به علت تماس مختصر با برگ ها و ساقه گیاه گلپر دچار سوختگی درجه سه شده است.

وی در زمانی که قصد داشت تعدادی از این گیاهان را هرس کرده و بکند تماس مختصری با آنها داشت و این گیاهان به بازو و صورت وی برخورد کردند.

این گیاه گلپر به نام علمی کامل Federal Noxious Weed دارای ارتفاع نسبتا بلند و گل های سفید رنگ کوچک است و به منظور محافظت از خود، سمومی را منتشر می کند.

 

این نوجوان بعد از بازگشت به خانه با مشکل سوختگی پوست مواجه شد و در حالی که تصور می کرد علت این مساله تابش نور شدید آفتاب است بعد از ور آمدن لایه هایی از پوست بدنش مجبور به مراجعه به بیمارستان شد.

بررسی های بیشتر نشان داد این پسر 17 ساله دچار سوختگی درجه سه و در بخشی از نقاط بدن دچار سوختگی درجه دو شده و مجبور شد سه روز را در بیمارستان بستری شود.

 

وزارت کشاورزی آمریکا تا به حال چندین بار گیاهان بزرگ گلپر را گیاهانی خطرناک و مسموم اعلام کرده و از مردم خواسته است از لمس کردن بدنه سمی آن خودداری کنند، زیرا این امر می تواند منجر به سوختگی و تاول زدن پوست بدن شود. سم این گیاه تا بدان حد خطرناک است که در صورت تماس با چشم ممکن است منجر به کوری و نابینایی شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار