165453
۲۴ تیر ۱۳۹۷

سبدهای گرم غذا در دستان سرد کودکان نیازمند

مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در هفته گذشته خدمات متنوعی به نیازمندان ارائه کردند؛ از کمک ۱۳ میلیون تومانی ودیعه مسکن خیر ورامینی به یک مددجو تا بهره‌مندی ۴۰ کودک دچار سوء تغذیه در منطقه ۱۲ تهران از طرح «همسفره»؛ از جمله آنهاست.

به گزارش کودک پرس ، مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در هفته گذشته خدمات متنوعی به مددجویان ارائه کردند.

 

*کمک 130 میلیون ریالی یکی از خیران برای ودیعه مسکن چهار خانواده

سلیمان آقایی رنجبر، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در شب شهادت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) خیران ورامینی نیازمندان را فراموش نکردند،گفت: یکی از خیران علاوه بر کمک 130 میلیون ریالی برای ودیعه مسکن چهار خانوار تحت حمایت، یک دستگاه یخچال فریزر و یک دستگاه کولر آبی برای دو خانوار دیگر خریداری کرد.

رنجبر گفت: یکی دیگر از خیران نیز در شب شهادت امام جعفر صادق 100 پرس غذای گرم را بین خانوارهای طرح اکرام ایتام و محسنین توزیع کرد.

رئیس کمیته امداد ورامین با اشاره به اینکه این خیر نیکوکار حمایت یکی از فرزندان محسنین را برعهده گرفت، بیان داشت: وی در اقدام خداپسندانه دیگری پرداخت اقساط معوقه وام کارگشایی یکی دیگر از خانواده‌ها را به مبلغ یک میلیون ریال برعهده گرفت.

 

*افتتاح 3 مرکز نیکوکاری در منطقه 18 تهران در سال جاری/ کسب رتبه اول این منطقه در رشد صدقات

سید جواد سید الحسینی، رئیس کمیته امداد منطقه 18 اظهار داشت: هم اکنون مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در این منطقه به نیازمندان خدمت رسانی می‌کند که تلاش می‌شود در سال جاری سه مرکز دیگر در منطقه 18 افتتاح شود تا بتوانیم خدمات مطلوب تری به نیازمندان ارائه کنیم.

رئیس کمیته امداد منطقه 18 به میزان صدقات پرداختی مردم منطقه در بهار امسال اشاره کرد و ادامه داد: مردم نیکوکار منطقه 18 تهران در بهار امسال بیش از 242 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که در میان دیگر مناطق کلان شهر تهران از نظر حجمی رتبه اول را کسب کرده است.

++سید الحسینی به تعداد صندوق صدقات منطقه 18 اشاره و خاطرنشان کرد: 750 صندوق بزرگ، 250 صندوق متوسط و 11 هزار صندوق کوچک (خانگی) در این منطقه صدقات مردم را دریافت می‌کنند.

 

*بهره مندی 40 کودک دچار سوء تغذیه در منطقه 12 تهران از طرح «همسفره»

محمدرضا موسوی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 12 به تشریح طرح «همسفره» پرداخت و گفت: طرح همسفره یکی از طرح‌های حمایتی کمیته امداد است که در آن با مشارکت نهاد‌های حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در شش مرحله 2 ماهه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون و با کمک یکی از خیران 40 کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه سبدغذایی دریافت کرده اند، ادامه داد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان منطقه 12 این کودکان شناسایی و سبد غذایی بین آنها توزیع می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه 12 با اشاره به اینکه این سبدهای غذایی دو بار در هر ماه به کودکان زیر6 سال دچار سوء تغذیه تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مرحله این سبدهای غذایی بین کودکان توزیع شده است.

 

موسوی سبدهای غذایی را شامل تخم مرغ، پنیر، شیر و ماست بیان کرد و افزود: یکی از خیران نوع دوست در هر مرحله یک میلیون و 500 هزار تومان برای تهیه این سبدها هزینه می‌کند.

وی یادآور شد: اجرای این طرح تا بهبودی کامل کودکان ادامه می‌‌یابد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار