165249
۲۳ تیر ۱۳۹۷
صدمین روز راهپیمایی‌های بازگشت؛

تعداد شهدای تظاهرات دیروز در مرز غزه به ۲ نفر رسید/ ۲۵۰ نفر مجروح

یک نوجوان فلسطینی ۱۸ ساله که در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مجروح شده بود، به شهادت رسید.

به گزارش کودک پرس ، صبح شنبه «محمد ناصر شراب» جوان 18 ساله فلسطینی که طی تظاهرات دیروز در مرز نوار غزه زخمی شده بود، به شهادت رسید.

بر اساس گزارش شبکه «الاقصی»، با شهادت این جوان فلسطینی تعدادی شهدای دیروز به دو نفر افزایش یافت، شمار مجروحان هم 250 نفر اعلام شده است. دیگر شهید دیروز راهپیمایی بازگشت در مرز غزه، نوجوانی 15 ساله به نام «عثمان رامی حلس» بود.

دیروز صدمین روز راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی بود و «حازم قاسم» سخنگوی حماس بر ادامه این راهپیمایی‌ها تا تحقق اهداف و در مقدمه همه آنها رفع محاصره غزه تأکید کرد.

 

 

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند و تا به امروز 139 نفر در آن به شهادت رسیده‌اند و بیش از 16 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بیش از 60 تن از شهدا مربوط به 14 ماه می (24 اردیبهشت) برابر با روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است؛ رژیم صهیونیستی در این روز به روی فلسطینی‌های معترض آتش گشود و کشتاری گسترده به راه انداخت. در 14 می، علاوه بر شهادت 61 تن، بیش از 2500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

حماس اعلام کرده، راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف موردنظر ادامه پیدا خواهد کرد و دامنه زمانی ندارد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار