موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
165109
۲۱ تیر ۱۳۹۷

انتشار چند کتاب برای کودکان و نوجوانان

چند کتاب از مجموعه‌های «زیباترین قصه‌های جهان»، «مهارت‌های زندگی»، «پرورش هوش اجتماعی» و «نوجوان و دانش» راهی بازار شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «گیلی کوچولو و شاه» نوشته ماریو راموس با ترجمه شیرین صفایی مولوی در مجموعه «زیباترین قصه‌های جهان» در ۲۴ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰۰۰ تومان در نشر ذکر منتشر شده است. این کتاب که مناسب بچه‌های پیش‌دبستانی و سال‌ اول و دوم دبستان است برنده جایزه «برنارد ورسل» در سال ۲۰۱۵ شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: بعد از تاجگذاری، لئون تغییر کرد. او هر روز قانونی از خود درمی‌آورد. یک روز حتی پرواز پرنده‌ها را ممنوع اعلام کرد.

 

اما مادر گیلی، که جوجه‌اش را با عشق و محبت بسیار بزرگ می‌کرد. فراموش کرد بال‌های او را بشکند.

 

 

همچنین کتاب «شنل‌قرمزی و گرگ بدشناس» نوشته ماریو راموس با ترجمه شیرین صفایی مولوی در مجموعه یادشده و ۳۶ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و بهای ۵۵۰۰ تومان عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: از من زرنگ‌تر پیدا نمی‌شود!

امروز بالاخره دلی از عزا درمی‌آورم. غذای اصلی، مادربزرگ؛ و آن فسقلی خوشمزه هم برای دسر!

گرگ نقشه خوبی کشیده بود؛ اما از زمانی که لباس خواب مادربزرگ را به تن کرد، بدبیاری‌هایش شروع شد.

 

 

دیگر کتاب‌های منتشرشده در نشر ذکر، دو کتاب از مجموعه «مهارت‌های زندگی» با عنوان‌های «گروه رنگین‌کمان: من و زورگویی دیگران» و «جایی توی قلب من: من و مرگ عزیران» نوشته آنا اوبری با ترجمه مصطفی رحماندوست است که هرکدام در ۲۴ صفحه مصور با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰۰۰ تومان راهی بازار شده‌اند. این کتاب‌ها برای گروه سنی ب (پیش‌دبستانی‌ها و سال‌های اول و دوم دبستان) مناسب است.

در نوشته پشت جلد «گروه رنگین‌کمان» آمده است: «چلو» و «تامی» برنامه تازه‌ای را شروع کردند. یک روز چلو به تامی گفت: «بیا فردا هر دوتامان لباس سبز بپوشیم و با کسی که لباس سبز نپوشیده، دوست نباشیم. مثلا اصلا به طرف کسی که لباس آبی می‌پوشد نرویم.»

 

با این تصمیم گروه تازه‌ای در مدرسه درست شد. گروهی که هرگز با بچه‌هایی که آبی یا قرمز می‌پوشیدند، حرف نمی‌زدند. این کتاب را با بچه‌های‌تان بخوانید و درباره حادثه های داستان با آن‌ها حرف بزنید.

در پشت جلد کتاب «جایی توی قلب من» نیز نوشته شده است: احساس می‌کنم که قلبم از همه چیز خالی شده و پر از غم است. معده‌ام به‌هم ریخته و دلم مثل سیر و سرکه می‌جوشد. دیگر هیچ‌چیز مثل گذشته نخواهد بود. دلم می‌خواهد پدربزرگ کنارم باشد.

پدربزرگ آندرو مرده است. آندرو احساس خیلی بدی دارد، خیلی غمگین است.

درباره مشکل آندرو، شجاعتی که او از خودش برای گفت‌وگو با پدر و مادرش نشان داد، با بچه‌ها حرف بزنید.

 

 

همچنین چند کتاب از مجموعه EQ پرورش هوش اجتماعی با عنوان‌های «ما دوستیم قهر و دعوا نمی‌کنیم»،«نام یکدیگر را مسخره نمی‌کنیم»، «همه چیز را برای خودمان نخواهیم» و «خرس کوچولو نمی‌ترسد» با ترجمه شیما فتاحی هر کدام در ۲۴ صفحه مصور با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰۰۰ تومان در نشر یادشده منتشر شده‌اند. این کتاب‌های مناسب گروه سنی ب (پیش‌دبستانی‌ها و سال‌های اول و دوم دبستان) است.

در معرفی این مجموعه آمده است: مجموعه کتاب‌های «EQ پرورش هوش اجتماعی»، نکته‌هایی است که ارزش‌های اخلاقی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد. این‌ارزش‌های اخلاقی در قالب قصه‌های جذاب با تصویرهای رنگی زیبا ارائه شده است. در هر قصه نکته‌ای اخلاقی آموزش داده شده تا این حس را در کودک تقویت کند.

 

 

«در جست‌وجوی دایناسورها» نوشته جرج ا.لمرس با ترجمه شهرام رجب‌زاده نیز در ۸۰ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و بهای ۵۰۰۰ تومان در نشر ذکر راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: این اثر متکی به آخرین پژوهش‌ها و تازه‌ترین یافته‌های دیرین‌شناسان است و در میان کتاب‌هایی که به زبان فارسی در این موضوع می‌توان یافت، موقعیت ممتازی دارد.

 

از این گذشته، شکل داستان‌گونگی آن، خواندن را برای نوجوان، ساده و لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار