165090
۲۱ تیر ۱۳۹۷
گفت‌وگو با سرمربی تیم ملی نوجوانان؛

وکیلی: آینده والیبال ایران همین چهار نوجوان تیم ملی بزرگسالان است/ ولاسکو هم از توخته تعریف کرد

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان می‌گوید نباید نگران آینده والیبال ایران باشیم. چرا که بازیکن‌هایی نظیر توخته و شریفی و کاظمی به تازگی از رده‌های پایه به تیم بزرگسالان رسیده‌اند و نسل کنونی نوجوانان هم مملو از همین استعدادهاست.

به گزارش کودک پرس ، مقام سومی والیبالیست های نوجوان ایران در آسیا بعضی ها را نگران کرد. مخصوصا به این خاطر که پس از باخت تیم بزرگسالان به ژاپن اتفاق افتاد و این تصور را به وجود آورد که جایگاه والیبال ایران به چالش کشیده شده و آینده این رشته هم امیدوار کننده نیست.

محمد وکیلی سرمربی نوجوانان اما هیچ دغدغه ای برای آینده والیبال ندارد. او از بازیکنانی می گوید که در این سال ها به والیبال ایران معرفی کرده و برای همین نسل کنونی نوجوانان هم همین آینده را متصور است.

این مربی که سومین دوره هدایت تیم های ملی نوجوانان را پشت سر می گذارد، یک عنوان سومی و یک قهرمانی در جهان را در کارنامه اش دارد و حالا برای سومین دوره هم یک سال زمان دارد تا تیمش را راهی این رقابت ها کند.

 

وکیلی درباره نتیجه تیم کنونی اش می گوید: «ما سوم شدیم چون زمان بسیار کمتری نسبت به رقبا در اختیار داشتیم. با این حال مهم این است که سهمیه را گرفتیم و مطمئن باشید تا رقابت های جهانی، همه این تیم ها را می گیریم. رقبای اصلی ما در والیبال دنیا، تیم های اروپایی و آمریکایی هستند و آسیایی ها تنها گاهی در رده های پایه مطرح می شوند.»

او در واکنش به نگرانی ها درباره آینده والیبال ایران، پس از سومی تیم ملی نوجوانان در آسیا، این اظهار می کند: «اصلا نباید نگران باشیم. از همین دو دوره گذشته بازیکن های زیادی به والیبال ایران تزریق شدند. در همین لیگ ملت های جهان چهار بازیکن از نوجوانان دوره گذشته، در تیم ملی حضور داشتند. اتفاق کم سابقه ای که نشان می دهد اصلا نباید نگران نیروهای آینده مان باشیم.»

 

وکیلی ادامه می دهد :« همین توخته را ببینید. بازیکنی که سال آینده هم می تواند در رده نوجوانان بازی کند. در لیگ ملت ها به میدان رفت و از روی دست موزرسکی آبشار می زد. موزرسکی دو متر و 18سانتی متری که همه نمایشش را در فینال لیگ ملت ها دیدند که باعث قهرمانی روس ها شد. توخته با هفده سال سن به این خوبی روی دست او آبشار می زد. از این آینده بهتر چه می خواهیم داشته باشیم؟ خود ولاسکو از دیدن این بازیکنی با این سن و سال لذت برده بود و این پیغام را از طریق شاهمیری به ما رسانده بود.»

سرمربی تیم والیبال نوجوانان درباره پاسخ به اینکه چرا تیم دوره گذشته اش هم پس از چهارمی در آسیا، قهرمان جهان شد نیز به جی پلاس می گوید: « برای موفقیت در رده پایه، زمان حرف اول را می زند. ما هم در دوره گذشته و هم در این دوره، زمان قابل توجهی را پیش از رقابت های آسیایی از دست دادیم. با این حال همان طور که گفتم اهمیت این رقابت ها تنها به کسب سهمیه رقابت های جهانی است که بدستش آوردیم. همین توخته ای را که مثال زدم، در رقابت های آسیایی 2016 حتی نامش در میان نامزد های بهترین دفاع وسط نبود اما در جهانی بهترین شد و حالا هم که در تیم ملی بزرگسالان و در تورنمنت های بزرگ بازی می کند.»

 

او در پایان تاکید کرد: «بازیکن هایی که در گذشته و در رقابت های آسیایی خیلی ستاره می شدند، با تجربه تر و سن و سال دار تر بودند. به عبارت دیگر همگی صغر سن داشتند و رشدشان را کرده بودند. همان ها حالا دیگر جایی در تیم های ملی ندارند اما می بینیم که این نوجوانان رفته رفته بهتر می شوند و آینده والیبال ایران را تضمین می کنند.»

 

 

 

 

منبع: جی پلاس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار