165087
۲۱ تیر ۱۳۹۷

مراسم روز ادبیات کودک و نوجوان در گناوه برگزار شد

مراسم روز ادبیات کودک و نوجوان در گناوه با مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، فرماندار گناوه در این مراسم برگزاری همایش کودکان نویسنده و نویسندگان کودک را فرصت مناسبی برای قدردانی تلاش‌ها و زحمات فعالان عرصه کودک و نوجوان برشمرد و گفت: خوشحالیم که امروز در کانون پرورش فکری گناوه همایش و نکوداشت مهدی آذر یزدی آفریننده اثرات خوب کودک و نوجوان هستیم.

سید علی پاکنژاد کانون پرورش فکری را محلی برای تقویت خلاقیت دانستند و بیان داشتند: کانون ها جایگاه خلاقیت و بروز استعدادهای دانش آموزان هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز با گرامیداشت روز بزرگداشت مهدی آذر یزدی این برنامه ها را فرصتی مناسب برای معرفی ادبیات کودک و نوجوان دانست و اظهار داشت: روز ادبیات کودک و نوجوان فرصت مغتنمی است برای قدردانی از بزرگ مردی که تا دوران سالخوردگی برای کودکان نوشت و قصه هایش ذهن و روح کودکان و بزرگان را تلطیف می بخشید.

 زهره عالی نسب تصریح کرد: با قصه‌ها و متل‌ها می‌توان دوران کودکی فرزندانمان را پرخاطره کرد و همچنین آن‌ها می‌توانند با قهرمانان داستان‌ها و اسطوره‌ها مرزهای تاریخ وجغرافیا را در نوردند و آنها را در تجاربشان شریک کرد و آموخت که انسانیت انسان به صداقت وامانت وصلح و امید است.

وی ادامه داد: می توان با اسطوره ها تخیل آنها را بارور کرد و با تقویت سه عنصر تخیل، تجسم  و تمرکز خلاقیت را درآنها بوجود آورد و لذت وسرگرمی همراه با درس زندگی وانسانیت مارا به این نتیجه می رساند که توجه به ادبیات کودکان توجه به آینده انسانیت است.

در ادامه این مراسم ضمن معرفی نویسندگان استان بوشهر، زهرا مؤیدی، محمود حیدریه و ناهید جهازی، از کتاب گردشگری برای کودکان تالیف محمود حیدریه نیز رونمایی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در معرفی این کتاب اظهار داشت: این کتاب به طرز شیوایی به معرفی آثار استان بوشهر پرداخته است. ما باید اول استان خود را بشناسیم.

شایان ذکر است این کتاب با هدف معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان بوشهر برای کودکان توسط انتشارات ایده درخشان به چاپ رسیده است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار