165074
۲۱ تیر ۱۳۹۷
در جشنِ صدآفرین مطرح شد؛

روشنفکرنماها به دید تحقیرآمیز به فعالان ادبی کودکان کار نگاه می‌کنند

بهروز غریب‌پور کارگردان تئاتر کودک و نوجوان از مظلومت فعالان ادبی برای کودکان کار انتقاد کرد و یکی از دلایل آن را تحقیر شمردن این شاعران توسط کسانی است که خود را روشنفکر می‌دانند و در عرصه فلسفه و … قلم می‌زنند.

به گزارش کودک پرس ، «جشنِ صدآفرین» ویژه تجلیل از مفاخر هنر و ادبیات کودک و نوجوان ایران عصر چهارشنبه، ۲۰ تیرماه با تقدیر از ۹ نخبه هنری انقلاب در حوزه کودکان در باغ کتاب برگزار شد.

«دارایی» مدیر خانه فرهنگ آفرین در ابتدای این مراسم با بیان اینکه خانه فرهنگ آفرین امروز به تعبیری با برگزاری این همایش آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم مجمع و مجموعه‌ای برای تجلیل از پیشکسوتان و نوگلان سرزمین‌مان ایران باشیم تا پلی بین نسل گذشته و آینده برقرار کنیم.

وی گفت: امروز در اولین جشنِ صدآفرین که به تجلیل از پیشکسوتان می‌پردازد ۲ پروژه را رونمایی می‌کنیم. «صداآفرین» و «آفرین خبر» این ۲ پروژه‌ای است که مورد نظر ماست که امید داریم با این پروژه‌ها بتوانیم برای بچه‌هایمان کارآفرینی کنیم.

 

در ادامه این مراسم «مصطفی رحماندوست» نویسنده ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت: خداروشکر که بعد از چهل سال کار حس می‌کنم آن چیزی که باید انجام می‌دادم را انجام داده‌ام.

وی گفت: امیدوارم خداوند به من توفیق بدهد تا همچنان برای بچه‌های این کشور قصه و شعر بنویسم.

«بهروز غریب‌پور» کارگردان تئاتر در ادامه این مراسم اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در سرزمینم هر جا ویرانه‌ای بوده و هرجا استعدادی وجود داشته است من در آن ادای دین کردم.

 

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در ایران برای کودکان کار می‌کنند واقعا مظلومند، گفت: در دنیای روشنفکری کسی که قلم می‌زند و در دنیای فلسفه می‌نویسد فکر می‌کند شأن و مقام بزرگتری نسبت به شاعران کودک دارد بخاطر همین نگاه به ادبیات و شعر کودک تحقیرآمیز شده است.

«فرشته طاهرپور» تهیه کننده سینمای کودک و نوجوان در ادامه این مراسم اظهار داشت: من خودم را جزء مفاخر نمی‌دانم اما کار برای کودکان را افتخار می‌دانم و هر کاری می‌کنم برای خوشحالی بچه‌هاست چون هر جامعه‌ای با کودکانش نو می‌شود.

وی افزود: در سال‌های جنگ بچه‌ها به سینما می‌رفتند تا از دلهره جنگ دور باشند؛ امروز نیز باید بچه‌ها به پارک و سینما بروند تا از مسائل اقتصادی دور باشند چراکه بچه‌ها نباید درگیر این مسئله باشند بلکه باید به شادی بپردازند.

 

«رضا بابک»، «مصطفی رحماندوست»، «صادق صندوقی»، «عذرا وکیلی»، «بهروز غریب‌پور»، «فریدون عموزاده خلیلی»، «محمودبرآبادی» و «فریدون عموزاده خلیلی» در ادامه این مراسم به پاس تلاش‌ در عرصه فرهنگ و هنر تجلیل شدند.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار