164993
۲۱ تیر ۱۳۹۷

ماجرای قلک‌های دانش‌آموزان مدرسه‌ساز/ نیاز به ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ایمن‌سازی و ساخت مدارس جدید

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه بر ایمن‌سازی و ساخت مدارس جدید به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، گفت: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در داخل کشور و یک‌هزار خیّر مدرسه‌ساز در برون‌ مرزها، فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش کودک پرس، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در پانزدهمین اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: 36 سال گذشته، اولین خیّر مدرسه‌ساز، حضرت امام خمینی(ره) بود که رقمی را برای امر مدرسه‌سازی اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در 21 سال پیش موجودیت پیدا کرد، افزود: تعداد انگشت‌شماری در جوار ملکوتی امام رضا(علیه‌السلام)، هسته مرکزی جامعه خیرین مدرسه‌ساز را پایه‌گذاری کردیم و در حال حاضر 650 هزار خیّر مدرسه‌ساز در داخل کشور و یک‌هزار خیّر مدرسه‌ساز در برون‌ مرزها، این هدف مقدس را هدایت می‌کنند.

 

حافظی با اشاره به اینکه موفق شدیم 50 درصد از مدارس کشور را با همت خیرین احداث کنیم، گفت: بنده دو سال گذشته در کنگره یونسکو در ژاپن حضور داشتم و دستور جلسه یونسکو درباره آموزش بود و در آنجا کشورهایی گزارش دادند که نتوانستند به دلیل عدم امکانات مالی، بستر توسعه پایدار را به وجود آورند.

وی ادامه داد: بنده در جمع آنها اعلام کردم با قلک‌های 200 تومانی دانش‌آموزان از اسلامشهر جنوب تهران، مدرسه مهرورزان کوچک را احداث کردیم و در استان گلستان نیز 126 هزار و 112 قلک بین دانش‌آموزان توزیع کردیم و 125 هزار قلک بازگشت که محتوای قلک‌ها، حداکثر 25 هزار تومان و حداقل 200 تومان بود.

 

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: دانش‌آموزی که در قلکش 200 تومان پول بود برای اینکه جلوی دوستانش خجالت نکشد، مابقی قلک را با فلز و سنگ پر کرده بود اما من در مقابل دوربین تلویزیون گفتم ارزش این 200 تومان از کمک‌های برخی خیرین بالاتر است چراکه آن خیرین، بخشی از مال خود را بخشیده‌اند اما این دانش‌آموزان هر چه داشتند، بخشیدند.

وی با بیان اینکه این گزارش برای جهانیان فوق‌العاده اثربخش بود، به‌گونه‌ای که بنده را دعوت کردند تا در کنگره‌های جهانی حضور پیدا کنم و این تجربه عملی را منتقل کنم، گفت: هر کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد، در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی با موفقیت رو‌به‌رو خواهد شد و خلاف آن هم جز محرومیت نخواهد بود.

 

حافظی با بیان اینکه بر ایمن‌سازی و ساخت مدارس جدید به 40 هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: امیدواریم همه دانش‌آموزان کشور در این مسیر پر خیر و برکت مدرسه‌سازی با قلک‌های خود وارد شوند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار