موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
164976
۲۰ تیر ۱۳۹۷

کودکان رشوه بگیر!

والدین باید رفتارهای فرزندان خود را از دوران کودکی کنترل و مراقبت کنند، اگر والدین در دوران هفت سال اول یعنی از زمان نوزادی تا سن هفت سالگی به رفتارهای کودک توجه نکند قطعا در دوران هفت سالگی دوم یعنی از سن هفت تا ۱۴ سالگی به سختی رفتار آن را می تواند کنترل کنند.

به گزارش کودک پرس ،اگر والدین از ابتدا به تربیت کودک توجه نکند و همه خواسته های کودک خود را برآورده کنند کودک به رشوه‌گیری و به تحقق رسیدن درخواست های خود عادت کرده می کند و این مسئله باعث پرخاشگری و لجبازی کودکان می شود.

نقش مادر به دلیل ارتباط بیشتر با کودک بسیار مهم است و به همین دلیل مادر باید توجه ویژه ای به کودک خود داشته باشد، کودکی که در آغاز سن نوجوانی قرار دارد پرخاشگری و لجبازی می کند، اما والدین باید از دوران کودکی رفتارهای غلط و صحیح را به کودک آموزش دهند تا با مشکلات جدی روبه رو نشوند.

اگر والدین در هفت سال اول زندگانی کودک به تربیت او توجه نکند و هر وسیله ای را در اختیار کودک قرار داده و تمام خواسته های او را عملی کنند، در این صورت به طور حتم کودک به رشوه گیری و به تحقق رسیدن درخواست های خود عادت می کند، بنابراین با افزایش سن فرزند به دلیل عادت های رفتاری که در کودکی انجام داده و به نتیجه دلخواه خود دست یافته است، در ادامه نیز برای درخواست های دیگر خود پافشاری می کند و متاسفانه در این زمان والدین به لجبازی فرزند خود پی می برند درحالی می توانستند از ایجاد این نوع رفتار در کودکان خود جلوگیری کنند.

والدین باید رفتارهای فرزندان خود را از دوران کودکی کنترل و مراقبت کنند، اگر والدین در دوران هفت سال اول یعنی از زمان نوزادی تا سن هفت سالگی به رفتارهای کودک توجه نکند قطعا در دوران هفت سالگی دوم یعنی از سن هفت تا ۱۴ سالگی به سختی رفتار آن را می تواند کنترل کنند.

در دوران هفت سالگی اول کودک، والدین باید بیشتر مطیع فرزند خود باشند، اما متاسفانه برخی از پدران و مادران به دلیل کم دانشی و کم آگاهی صد درصد مطیع درخواست های کودکان می شوند در صورتی که برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات در آینده باید به صورت مدبرانه با کودکان خود رفتارکنند.

کودکان در رشوه گیری بسیار دقیق و هوشیار هستند و به رفتارهای پدر و مادر دقت می کنند تا با استفاده از روحیات آنان به خواسته های خود برسند. قوه‌های وجودی و خلاقیت کودکان در هفت سال اول زندگی شکل گرفته و بروز می یابد و اگر والدین با آنها مخالفت کرده و رفتار ناسنجیده ای داشته باشند مانع رشد و شکوفایی فرزند خود می شوند.

والدین باید کودکانی را که پرخاشگری و لجبازی می کنند را نسبت به ضررها، منعفت ها و آسیب های موضوع آشنا کنند، در دوره های مختلف تربیتی والدین باید با فرزند رفتار آگانه ای داشته باشند تا در رفتار فرزندان نیز نمود یابد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار