موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
164949
۲۰ تیر ۱۳۹۷
چاپ سه میلیون جلد کتاب کودک در تیرماه ۱۳۹۷؛

​بازار سرد کتاب در هوای داغ تابستان گرم شد

امیرهوشنگ اقبال‌پور، مدیرمسئول انتشارات بین‌المللی آبرنگ از چاپ ۳۰۰ عنوان کتاب کودک و ۵۰ عنوان کتاب مهدکودک خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرمسئول انتشارات بین‌المللی آبرنگ، درباره آثار در دست چاپش گفت: تعداد 300 عنوان کتاب کودک با شمارگان پنج هزار نسخه و 50 عنوان کتاب مهد کودک در تیر ماه سال جاری در چاپخانه دقت مشهد مقدس در دست چاپ داریم.

امیرهوشنگ اقبال‌پور افزود: این کتاب‌ها که در مجموع سه میلیون جلد کتاب می‌شود در مردادماه آماده توزیع است.

وی درباره این کتاب‌ها توضیح داد: از مجموعه 300 جلدی می‌توان به مجموعه‌هایی مانند 40 جلد کتاب ادبیات کلاسیک جهان چاپ دانشگاه آکسفورد مناسب برای آزمون پرلز اشاره کرد که توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز تایید شده است.

این ناشر و مولف، افزود: همچنین مجموعه 15 جلدی «پیتر خرگوشه» اثر هلن بیتریکس پاتر، مجموعه 12 جلدی «حسن کچل»، مجموعه 50  «قصه‌های ایزوپ»، مجموعه 30 جلدی آزمایش برای کودکان، مجموعه 21 جلدی «کودک ماجراجو»، مجموعه 80  «داستان‌های سه‌سطحی انگلیسی» مناسب برای کودکان دبستانی که به داستان‌های تخیلی انگلیسی علاقه‌مند هستند نیز نمونه‌های دیگری از این آثار است.

اقبال‌پور مجموعه 12 «قصه‌های ضرب‌المثل» تالیف محمود توسلیان و لیلا کشفی، مجموعه 18 جلدی «قصه‌های کلیه و دمنه» که با بازنویسی زهرا نجیبی و مجموعه 25 جلدی «داستان‌های برگزیده جهان» مانند شازده کوچولو و درخت بخشنده را از دیگر آثار این مجموعه برشمرد و گفت: در این مجموعه جا دارد از کتاب «پارسایان» ویژه محتوی دینی مهدهای کودک کشور تالیف لیلا ولی‌زاده با تصویرگری آزاده خالقی که پرتیراژترین کتاب کودک کشور در سال گذشته بوده، اشاره کرد.

مدیر انتشارات بین‌المللی آبرنگ گفت: از این مجموعه 350 جلدی چاپ کتاب «کوروش بزرگ» برای ما افتخارآفرین است که به همراه زهرا نجیبی حدود دو سال برای تالیف آن زحمت کشیده شده است و با زبانی شیوا نگاشته شده است و برای دوره ابتدایی پایه‌های پنجم و ششم و متوسطه مناسب است. این کتاب با جلد نفیس با قیمت 35 هزار تومان منتشر شده است و من به عنوان یکی از مولفان و ناشر این اثر مطالعه آن را برای همه دانش‌آموزان توصیه می‌کنم.

اقبال‌پور در پایان، با اشاره به اینکه مشکل گرانی کاغذ در تولید ما نیز تاثیر مستقیم گذاشته، گفت: هزینه‌های تولید ما نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است اما ما فقط 30 درصد به قیمت‌ها اضافه کرده‌ایم و سعی داشتیم در بعضی عنوان‌ها هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم.
 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار