164940
۲۰ تیر ۱۳۹۷

راهکارهایی برای رفع ترس کودک از رفتن به دندانپزشکی

ترس کودک از دندانپزشکی یکی از مشکلات والدین است که نمی دانند چه کنند، با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید که با ترس کودک‌تان از دندانپزشکی چگونه مواجه شوید.

به گزارش کودک پرس ، ترس کودک از دندانپزشکی یکی از مشکلات والدین است که نمی دانند چه کنند، با خواندن این مقاله متوجه می شوید که با ترس کودک تان از دندانپزشکی چگونه مواجه شوید.

سوال کاربر: دختر سه ساله ای دارم. یکی از دندان هایش خراب شده است. می خواهیم او را به دندان پزشکی ببریم ولی خیلی می ترسد. چطور او را آماده حضور در آن جا کنیم؟

عمده ترس ها آموختنی است و با توجه به واکنش دیگران به یک موضوع، ما نیز ممکن است همان واکنش را تکرار کنیم. برخی محیط ها به خصوص محیط های درمانی مانند دندان پزشکی در بزرگ سالان هم کم و بیش اضطراب و تشویش ایجاد می کند و صرفا منحصر به کودکان نیست. با توجه به تجربه کودکان از محیط های درمانی که واکسن دریافت کرده اند، هر فردی با پوشش سفید را پرستار می دانند و دچار اضطراب و شاید بی قراری می شوند که این تعمیم محرک در کودکان، طبیعی و مشهود است.

تفکر عینی کودکان را جدی بگیرید
ترس مانند هیجانات دیگر از فردی به فرد دیگر و گاهی از والدین نیز به کودکان منتقل می شود، همان گونه که شادی و غم ما اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهد. پس ضرورت دارد والدین باور داشته باشند که آمادگی روحی-روانی کودکان به روحیات اطرافیان به خصوص والدین گره خورده است. موضوع دیگری که باید به طور جدی مورد توجه والدین باشد، داشتن تفکر عینی کودکان است. کودکان محیط اطراف و وقایع را از حدقه چشم والدین می بینند و خود، نگاه و نظر مستقلی به اتفاقات و جهان پیرامون خود ندارند! تفکر عینی کودکان بیش از پیش مسئولیت تربیتی والدین را افزایش می دهد چون کودک در این مرحله رشد، رفتار، گفتار و هیجانات والدین را کپی برداری می کند.

3 توصیه به شما

با توجه به نکات مطرح شده، توصیه هایی برای شما داریم.

1 – از تفکر عینی کودک برای خوش بینی به محیط دندان پزشکی بهره ببرید و هرچه بیشتر با گفت و گوی متناسب با فهم او، ضرورت حضور وی را در آن جا توضیح و به او احساس امنیت بدهید.
2 – تا حد امکان از متخصص دندان پزشکی کودکان استفاده کنید زیرا محیط پذیرش و درمان و نوع برخورد آن ها با کودک آرامش بخش تر است.
3 – اندکی ترس کودک از دندان پزشکی را طبیعی تلقی کنید و منتظر نباشید که هیچ اضطرابی نداشته باشد. جرئت مندی والدین، حلال خیلی از مشکلات کودکان است.

 

 

 

منبع: سیمرغ

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار