164922
۲۰ تیر ۱۳۹۷

۱۰ کودک و مادر معتاد در خانه‌های پلاک قرمز پایتخت شناسایی شدند

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت گفت: ۱۰ کودک و مادر معتاد در طرح پلمپ‌ خانه‌های پلاک قرمز پایتخت شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت  اظهار کرد: در طرح شناسایی و پلمپ خانه‌های پلاک قرمز پایتخت در دو محله هرندی و شوش که طی روزهای اخیر اجرا شد،  10  کودک و مادر معتاد شناسایی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: عوامل انتظامی این کودکان را در خانه‌های آلوده‌ای که ساکنان آن به مصرف موادمخدر اعتیاد دارند، شناسایی کردند و با هماهنگی‌های انجام شده آن‌ها را به سازمان بهزیستی کشور و اورژانس اجتماعی تحویل دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت خاطرنشان کرد: در مجموع 90 خانه پلاک قرمز در محله شوش شرقی، کوچه اوراق چی‌ها و  همچنین خیابان کوه گچی شناسایی و پلمپ شدند و با هماهنگی واحد قضایی در پی حکم تخریب آن‌ها هستیم و تاکنون 2 واحد از این منازل با حکم دادستانی تخریب شده‌اند.

 

1300 خرده فروش و مصرف کننده در شناسایی پلاک قرمزها دستگیر شدند

سرهنگ بخشنده همچنین یادآور شد: در جریان اجرای طرح شناسایی و پلمپ خانه‌های پلاک قرمز، حدود یک هزار و سیصد نفر از فروشندگان و مصرف کنندگان موادمخدر شناسایی، دستگیر و تحویل عوامل قضایی شدند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر در محلات و خانه‌های آلوده به مصرف و خرید و فروش موادمخدر در محله شوش تاکید کرد: خانه‌های پلاک قرمز در این محله خانه‌هایی فرسوده با عمری بیش از 70 سال هستند و با دارا بودن 30 تا 40 اتاق در هر خانه بستر آلوده مصرف موادمخدر را برای مصرف کنندگان فراهم کرده بودند.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت یادآور شد: خانه‌های پلاک قرمز منبع انواع فساد هستند و جای مناسبی برای زندگی به ویژه برای کودکان نیستند، به همین منظور پلیس نسبت به شناسایی و تحویل کودکان به همراه مادران آن‌ها به سازمان بهزیستی اقدام کرد.

سرهنگ بخشنده از انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال کودک و مادر معتاد با بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و دادستانی خبر داد و گفت: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مورد نیاز، در مجازات فروشندگان موادمخدر هیچ گونه چشم پوشی و کوتاهی نخواهیم کرد و با رعایت حقوق شهروندی افرادی چون زنان و کودکان را به دستگاه‌های حمایتی ذی‌ربط متصل می‌کنیم.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار