164915
۲۰ تیر ۱۳۹۷
مسوول بخش اطفال بیمارستان آتیه همدان خبر داد؛

بیمارستان آتیه همدان جزو بیمارستان دوستدارکودک

مسوول بخش اطفال بیمارستان آتیه همدان از اعطای لوح بیمارستان دوستدار کودک به آتیه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، معصومه رحیمی رهبر از آموزش به مادران در بخش اطفال خبر داد و افزود: در شیفت عصر آموزش به مادران ارائه می‌شود که در فرم خاصی ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش نحوه شیر دادن و دارو، قوانین بخش، پاشویه درهنگام تب و … به مادران ارائه می‌شود، بیان کرد: از حضور مادر در بخش به هنگام درمان کودک استفاده می‌کنیم.

مسوول بخش اطفال بیمارستان آتیه همدان با بیان اینکه بیمارستان آتیه جزو بیمارستان دوستدارکودک شناخته شده که10 اقدام اساسی چنین بیمارستان‌هایی در این بخش اجرا می‌شود، تصریح کرد: هم اتاق بودن مادر و نوزاد یکی از موارد توجه بیمارستان دوستدار کودک است و در راستای اجرای آیتم‌ها بلافاصله بعد از تولد نوزاد سعی بر تماس پوستی بین نوزاد و مادر بوده و در ساعت اول تولد نوازد تغذیه از سینه مادر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه  لوح دوستدار کودک در سال 89 از سوی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به بیمارستان آتیه اعطا شده است، افزود: خوشبختانه با بازرسی‌های مکرر این جایگاه همچنان حفظ شده است.

 

رحیمی با اشاره به اینکه ارزشیابان دانشگاه علوم پزشکی رضایت کامل در هر بار مراجعه نسبت به اقدامات داشته‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس اعتبار بخشی تمام دستورالعمل‌ها اجرایی شده که نمره‌ای از این بخش کسر نشده است.

وی با بیان اینکه در شیفت عصر و شب نیروها پاسخ گوی بخش اطفال بیمارستان آتیه هستند اما در شیفت صبح به علت بالا بودن حجم کار نیاز به یک نیروی دیگر هست، افزود: قبلاً شیفت صبح دو پزشک فعال بود اما با توجه به شرایط موجود اکنون سه نفر هستند که اگر یک نیروی دیگر اضافه شود، وضعیت بهتر خواهد بود.

 

مسوول بخش اطفال بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اینکه پزشکان اطفال قبلا مقیم نبودند اما چند ماهی این امکان فراهم شده است، گفت: صبح‌ها بیماران ویزیت می‌شوند و اگر در شیفت عصر نیز بیمار بدحال باشد بلافاصله با تماس  پزشک حضور می‌یابد و معاینه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی با مراقبت‌هایی کودکان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص می‌شوند بهترین لحظات برای ما ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی نوزادان نارس به این بخش منتقل شده‌اند که حتی پزشکان نیز امید به بهبودی آنها نداشتند اما با مراقبت‌ها و اقدامات پزشک سلامتی به دست آمده است.

 

رحیمی با اشاره به اینکه در بخش اطفال به ندرت بیماری کد می خورد اما سی پی آر موفق در اورژانس بسیار ثبت شده است، افزود: شاید تصور شود که نیروهای بخش اطفال چندان کار سختی ندارند در حالی که انرژی بیشتری از ما در مراقبت از اطفال صرف می‌شود و عشق به کار وجود دارد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار