164901
۲۰ تیر ۱۳۹۷

ارائه خدمت به ۱۸۱ کودک مبتلا به اوتیسم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: ۱۸۱ کودک دارای اختلال اوتیسم از شش مرکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت : بیشترین یارانه ای که به مراکز روزانه پرداخت می شود مربوط به اختلال اوتیسم است و بیش از ۷۰ مرکز روزانه اوتیسم در کشور و هفت مرکز روزانه و یک مرکز حرفه آموزی در کرمان داریم.

وی افزود: کرمان در کشور اولین استانی است که مرکز حرفه آموزی اوتیسم در آن راه اندازی و زیر ساخت های اولین مرکز نگهداری شبانه روزی اوتیسم در کرمان فراهم شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت : در کمتر از ۱۰ سال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اختلال اوتیسم هستیم و تشخیص بیماری اوتیسم بسیار ساده است و سن طلایی شناخت اختلال اوتیسم ۱۸ ماهگی است.

وی از حضور تنها هفت درصد کودکان کرمانی در مهدهای کودک سطح این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که حدود 340 هزار نفرکودک بین سن صفر تا شش سال در استان حضور دارند.

صادق زاده سالمندی جامعه را یکی از آسیب هایی دانست که در آینده با آن درگیر خواهیم شد و افزود: در سرشماری سال ۹۰ آمار سالمندی کرمان ۶.۷ درصد بوده که یک نرم معقولی بود اما بر اساس سرشماری ۹۵ آمار استان کرمان به ۸ درصد رسیده که نسبت به آمار کشوری که ۱۰ درصد است پایین تر هستیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای اروپای ۱۲ درصد سالمندی را داریم اما سالمندی سالم دارند و ما به دنبال این هستیم که سالمندی سالم در کشور داشته باشیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: سالمندی سالم، سالمندی است که هزینه های درمانی جامعه را بالا نبرد، سالمندی که نشاط و شادابی خانواده را کاهش ندهد و ما به دنبال این نوع سالمندی هستیم؛ باید جامعه را به سمتی ببریم که سالمندی سالمی داشته باشیم.

وی افزود: بزرگترین قدم برای کنترل سالمندی سالم این است که از هم اکنون در بین افراد میانسال جامعه فرهنگسازی کنیم که چگونه دوران سالمندی را شروع کرده و چه مسائلی را رعایت کنند.

وی بیان داشت: نداشتن یک برنامه اجتماعی مشخص یکی از ضعف های بزرگ اجتماعی ما است که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم.

 

صادق زاده افزود: در هفته بهزیستی از برنامه ۱۰ ساله اجتماعی که برای بهزیستی استان کرمان نوشته شده است رونمایی خواهد
شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: اگر بخواهیم در یک بازه زمانی ۱۰ ساله به وضعیت نسبی مطلوب برسیم باید هر ساله ۱۵ تا ۲۰ درصد فرزندان لازم التعلیم را به مراکز مهدکودک ها اضافه کنیم.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه استان کرمان تنها هفت درصد کودکان در مهدکودک های متعلق به بهزیستی در حال آموزش هستند این در حالی است که حدود ۳۴۰ هزار نفر کودک بین سن صفر تا شش سال در استان حضور دارند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار