موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
164696
۱۹ تیر ۱۳۹۷
مریم سعادت عنوان کرد؛

سینمای «درباره کودک» جای سینمای «برای کودک» را گرفته است

مریم سعادت با اشاره به دغدغه خود برای فعالیت در زمینه کودک و نوجوان بیان کرد: فیلم‌های «درباره کودک» دامنه کار وسیع‌تری دارند و به آسیب‌شناسی و پژوهش بیشتری نیازمندند اما فیلم‌های «برای کودک» سرگرم کننده‌ترند.

به گزارش کودک پرس ، مریم سعادت بازیگر سینما و تلویزیون که بازی او در سریال «قصه های تا به تا» برای دهه شصتی ها خاطره انگیز است، درباره عمده ترین مضامین فیلم های سینمای کودک و نوجوان گفت: فکر می کنم دقیقا نمی دانیم در حال حاضر بر کدامیک از گروه فیلم های «درباره کودک» و «برای کودک» متمرکز هستیم. فیلم های «درباره کودک» دامنه کار وسیع تری دارند و به آسیب شناسی و پژوهش بیشتری نیازمندند.

وی افزود: اگرچه به فیلم هایی «درباره کودک» نیاز داریم، اما آنچه بچه های امروز خیلی کم دارند، فیلم هایی است که با رویکرد «برای کودک» ساخته شده باشند. در حالی که اگر از این بخش حمایت بیشتری شود، رقابت بیشتر شده و کارها شکل و شمایل بهتری پیدا می کنند و کودکان نیز بیشتر سرگرم می شوند.

این بازیگر با بیان اینکه سال هاست دغدغه فعالیت در زمینه کودکان و نوجوانان را دارد، افزود: یکبار طرحی برای برنامه سازی کودک و نوجوان به تلویزیون ارائه دادم اما از من خواسته شد برای تهیه آن حامی جذب کنم. بعد از آن خواستند که یک برنامه کودک دارای اسپانسر را ببینم. اما وقتی دیدم تمام شخصیت های آن برنامه در حال پختن و خوردن ماکارونی و تبلیغ این محصول هستند، منصرف شدم.

 

گفتنی است سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد 8 الی 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار