164341
۱۷ تیر ۱۳۹۷
بمناسبت روز قلم؛

برگزاری مسابقه نویسندگی کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی شوش

مسئول کتابخانه عمومی خاتم شوش گفت: مسابقه نویسندگی کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی این شهرستان به مناسبت روز قلم برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، معصومه خاکی زاده، مسئول کتابخانه عمومی خاتم شوش با بیان اینکه یکی از خلاقیت های مهم در نوشتن و افزایش مهارت های کلامی و ارتباطی برگزاری مسابقه نویسندگی برای کودکان است، اظهار کرد: مسابقه نویسندگی به مناسبت 14 تیرماه، روز قلم با حضور تعدادی از اعضای کودک و نوجوان در محل کتابخانه عمومی خاتم شوش برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را پرورش استعدادهای جوان، افزایش مهارت داستان خوانی و داستان نویسی در بین اعضای کودک و نوجوان دانست و بیان داشت: در این نشست بر روی رشد خلاقیت تمرکز می شود و داستان نویسی ابزاری برای دستیابی به این هدف است.

 

خاکی زاده تصریح کرد: در این نشست به بحث های نظری و تئوری پرداخته شد و به زبان ساده اطلاعاتی درباره‌ داستان و ویژگی‌ها و انواع آن، عناصر سازنده داستان و روش‌ها و ابزارهای آفرینش و نگارش داستان و غیره برای کودکان ارائه گردید.

 

این مقام مسئول در ادامه افزود: سپس فرم های مسابقه نویسندگی را بین اعضا تقسیم و به آن ها فرصتی یک ساعته داده شد تا به صورت گروهی و در کنار دوستانشان به نوشتن داستان بپردازند و در آخر برای نویسنده بهترین داستان جایزه ای در نظر گرفته شد.

مسئول کتابخانه عمومی خاتم شوش در خصوص تاثیر نویسندگی کودکان به صورت گروهی اذعان داشت: در جمع نوشتن باعث شد که شرکت کنندگان به مطالب هم گوش بدهند، درباره نوشته شان به دوستشان توضیحی ارائه کنند و ایرادات احتمالی هم دیگر را نیز رفع کنند، در این مرحله سؤال و جواب ها خیلی از مسائل را برای این نویسندگان کوچک روشن می کند و بسیاری از مطالب آشکارتر درک و آن را بر روی صفحه به تصویر بکشند.

 

معصومه خاکی زاده در پایان بیان کرد: کودکان با خلق کردن داستان و نوشتن آن فرا می گیرند تا فکرشان را سازماندهی کنند، یاد می گیرند که چگونه زبان را در نوشتن به کار بگیرند و راه برقراری ارتباط با دیگران را از طریق متون نوشتاری خواهند آموخت.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار