164145
۱۶ تیر ۱۳۹۷

لزوم انس کودکان و نوجوانان با ادبیات غنی جامعه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بر لزوم آشنایی و انس کودکان و نوجوانان با ادبیات غنی جامعه تاکید کرد و گفت: کودک و نوجوانی که ادبیات جامعه خود را ورق بزند، راه درست را در زندگی پیش خواهد گرفت.

به گزارش کودک پرس ، جواهد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در همایش روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه فصل اوقات فراغت، تنها به معنای حضور در اماکن تفریحی همچون پارک و شهربازی نیست، اظهار کرد: بهترین مکان برای سپری کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، کتابخانه ها و سالن های مطالعه است.

 

وی ادامه داد: کودک نوجوانی که مولوی را بشناسد، با حافظ زندگی کند، ادبیات جامعه خود را ورق بزند، قصه های خوب آذر یزدی را بخواند، با ادبیات جهان آشنا شود با سعدی دوست داشتن را تمرین کند و به ادبیات منطقه اش و به زبان ادبی خود تسلط داشته باشد، شاید سخت و با فشار زندگی کند ولی بدون شک زندگی درستی خواهد داشت.

زاهدی تاکید کرد: امروزه ادبیات در کشور ما نیازمند توجه عموم و مسئولان بوده و نباید اجازه دهیم کتابخانه ها به فراموشی سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان مصادف با ۱۸ تیر روز درگذشت مهدی آذر یزدی نویسنده بزرگ کودک و نوجوان و نویسنده کتاب های ماندگار قصه های خوب است که جایگاه بزرگی در ادبیات کودک و نوجوان جامعه دارد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه این روز فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب و بهانه ای برای ورود کتاب به دنیای آنان است، تصریح کرد: ادبیات و به تبع آن ادبیات کودک مقوله ای تزیینی نیست بلکه عنصری است که رابطه بین فرد و جامعه را پیکربندی می کند.

وی یادآور شد: برخلاف نظر برخی منظور از ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات بچگانه نیست بلکه منظور ادبیاتی است که حوزه آن کودک و نوجوان بوده و عمدتا محور آن ذات پروری و مهارسازی است.

زاهدی بیان کرد: آنچه امروز در حوزه ادبیات مهم است اینکه کتاب حوزه کودک و نوجوان نه تنها برای کودکان لذت بخش باشد، بلکه باید به خودی خود کتاب خوب و قابل فهمی حتی در حوزه بزرگسالان باشد.

 

 

وی گفت: ادبیات کودک باید ادبیاتی باشد که موفق به ایجاد رابطه با کودک شده و یکی از اهداف اصلی نوشتن برای کودکان نیز هموار کردن راه برای پذیرش نظام زبان بزرگسالان بود.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار