163891
۱۴ تیر ۱۳۹۷

۶۰۰ کودک کار در لرستان شناسایی شد

سرپرست اداره کل بهزیستی لرستان گفت: ۶۰۰ کودک کار در پایش اولیه از شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد و دورود شناسایی شد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه زهرا توکلی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی در محل استانداری با بیان اینکه این افراد با کودکان خیابانی متفاوت هستند، افزود: 280 کودک در خرم آباد، 120 نفر در دورود و 200نفر اهل بروجرد بوده اند.
وی اظهار داشت: کودکان خیابانی زیر 18 سال سن دارند و به صورت محدود یا نامحدود در خیابان ها هستند و ارتباط انها با خانواده قطع و یا موردی است.
وی تصریح کرد: 96.8 درصد کودکان کار شناسایی شده پسر و مابقی دختر بوده و 31.8 درصد سابقه ترک تحصیل داشته و 88 درصد بسیار فقیر بوده اند.

توکلی گفت: 77.8 درصد این کودکان با خانواده اصلی و مابقی با اقوام زندگی می کنند و والدین 77.2 درصد آنان با هم هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه شهرداری موظف به تامین جا و تجهیزات برای این افراد است، بیان کرد: متاسفانه این مهم در استان اجرایی نشده و سال گذشته نخستین مرکز حمایت اموزشی خانواده کودکان کار توسط بهزیستی ایجاد و پرونده اطلاعاتی 210 کودک تشکیل شد.
سرپرست اداره کل بهزیستی لرستان گفت: همچنین با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای،60 کودک دوره های مکانیک و نقاشی را فراگرفته و مقرر شده بیمارستان تخصصی شفای خرم آباد خدمات درمانی رایگان به آنان ارائه کند.

توکلی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از کودکان شناسایی شده به دلیل کمک به امرار معاش خانواده وارد فضای کار می شوند، 30 نفر از مادران این افراد آموزش خیاطی را فراگرفته اند تا در کارگاههای سطح شهر مشغول بکار شوند.

وی اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی و 2 میلیارد ریال کمک هزینه معیشت و مسکن به کودکان کار استان تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه مشکل تحصیلی 58 کودک نیز برطرف شده، بیان کرد: راه اندازی دو مرکز حمایت اموزشی خانواده کودکان کار در بروجرد و مرکز استان در دست اقدام است که مرکز خرم آباد نیمه نخست امسال افتتاح می شود.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز گفت: 18 آسیب اساسی کشور توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور شناسایی شده است.

محمدقاسم ولی زاده افزود: از این تعداد 10 مورد در لرستان از آسیب های اصلی هستند که بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی، حاشیه نشینی و فضای مجازی 6 مساله اصلی لرستان به شمار می رود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار