موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
163647
۱۳ تیر ۱۳۹۷

فرزاد اژدری: می‌خواهیم با جیب پرپول سراغ ساخت فیلم کودک برویم

فرزاد اژدری، فیلمساز سینمای کودک و نوجوان، با بودجه‌ای مناسب فیلم علمی – تخیلی «گاگولگا» را می‌سازد.

به گزارش کودک پرس ، ساخت فیلم‌هایی در ژانر کودک و نوجوان که طی سال‌های اخیر به سبب عملکرد ناموفق کثیری از فیلم‌های این ژانر در کشور و ناخرسندی خانواده‌ها و مخاطبان اصلی این آثار یعنی کودکان بعد از تماشای فیلم‌ها این دغدغه را در بدنه سینمای کشور ایجاد کرده است که ایجاد تحول در تولیدات سینمایی کودک و نوجوان گریزناپذیر است و برای اینکه میدان را به رقبای پرشمار و قدرتمند خارجی خصوصاً فیلم‌های هالیوودی نبازیم، چاره‌ای نیست جز آنکه با نگاهی دقیق‌تر به نیازهای روز کودکان و نوجوانان، و با بهره‌گیری از علومی همچون روانشناسی کودک و نوجوان و علوم تربیتی، با همراه کردن عنصر جذابیت و سرگرمی با استفاده از عناصر تکنیکی راه را برای تولید محصولاتی آماده کنیم که در عین رقابت با محصولات خارجی، موفق به جذب مخاطبان کودک و نوجوان شوند.

 

فرزاد اژدری کارگردان سینمای کودک و نوجوان که کارگردانی فیلم‌هایی چون «عملیات مهد کودک»، «سلام بر فرشتگان» و «وروجک‌ها» را برعهده داشته است، این روزها مشغول کلیدزدن فیلم دیگری در ژانر کودک و نوجوان است. این فیلم «گاگولکا» نام دارد و که با تهیه‌کنندگی حسین علیمردانی به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد.

این کارگردان درباره تازه‌ترین وضعیت ساخت فیلمش به خبرنگار پانا گفت: به تازگی پروانه ساخت فیلم را گرفتیم و فعلاً مشغول انتخاب عوامل صحنه و پشت صحنه هستیم.

وی در پاسخ به این مطلب که «در کشورمان طی ماه‌های خرداد و تیر تب گرفتن مجوز فیلم کودک و نوجوان بالا می‎رود به این دلیل که فیلمسازها می‌خواهند فیلمشان را به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برسانند.» گفت: برای ما گرفتن پروانه ساخت سه ماه طول کشید ولی هدف ما به هیچ وجه حضور در جشنواره نیست.

 

وی افزود: قصد داریم با جیب پرپول برای ساخت این فیلم اقدام کنیم؛ چون بچه‌های ما باید فیلم باکیفیت ببینند. ما می‌خواهیم نظر مخاطبان اصلی‌مان را در زمان اکران عمومی فیلم جلب کنیم و اصلاً تلاشی برای حضور در جشنواره نداریم.

اژدری درباره «گاگولگا» گفت: این فیلم پربازیگر، اکشن و دارای جلوه‌های ویژه است. بازیگران اصلی فیلم هفت تا هشت ساله هستند اما مخاطب فیلم خانواده‌ها هم هستند.

 

کارگردان فیلم «عملیات مهد کودک» در پاسخ به این سؤال که آیا گاگولگا به لحاظ ساختار شباهتی به سه فیلم قبلی شما دارد؟ گفت: این فیلم علمی – تخیلی‌تر است و صحنه‌های اکشن آن هم بیشتر شده است ولی شباهت‌هایی هم به فیلم‌های قبلی من دارد.

 

 

 

 

منبع: پانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار