163471
۱۲ تیر ۱۳۹۷

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه دهه کرامت در خراسان رضوی

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت برنامه‌های متنوعی همچون جشنواره‌های «تئاتر کودک و نوجوان رضوی»، «عصر تجلی نور»، «رأفت» و «محراب» و گلباران حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

به گزارش کودک پرس ، ناصر نبی زاده، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،  با تأکید بر اینکه این اداره کل برنامه‌های ویژه و متعددی را برای دهه کرامت امسال پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: ستاد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری را برای دهه کرامت در معاونت فرهنگی و هنری اراده کل فرهنگ و ارشاد استان تشکیل دادیم که برنامه‌های متعددی را به مناسبت این دهه مبارک اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت جشنواره‌های مختلفی را اجرایی خواهیم کرد، ادامه داد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی که از مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری امام رضا(علیه‌السلام) است و جشنواره ملی «محراب» ویژه اعضا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که همزمان با دهه کرامت فعالیت خود را در مشهد آغاز خواهند کرد.

نبی زاده همچنین از جشنواره استانی «رأفت» ویژه اعضا انجمن سینمای جوان خبر داد و گفت: قالب موضوعات این جشنواره فیلم کوتاه با محوریت سیره و سبک زندگی امام رضا(علیه‌السلام) و همچنین مباحثی همانند زیارت است.
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره «عصر تجلی نور» ویژه عکاسان است، ابراز کرد: عکاسان عکس‌های خود را که مرتبط با سیره و فرهنگ رضوی است می‌توانند در این جشنواره در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه در شب میلاد حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و امام رضا(علیه‌السلام) اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گلباران حرم مطهر رضوی مشارکت خواهند کرد، اظهار کرد: ۱۰ جشن میلاد ویژه در ۱۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شاخص در سطح استان که به نام امام رضا(علیه‌السلام) است، برگزار خواهد شد.

نبی زاده همچنین از برگزاری نمایشگاه هشت بهشت در نگارخانه‌های سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه تعدادی از آثار برگزیده نقاشان که در ابعاد مختلف زندگی امام رضا(علیه‌السلام) کار کرده‌اند در نگارخانه‌های سطح مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار