موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
163301
۱۱ تیر ۱۳۹۷
نماینده زنان کلیمی در نشست عفاف و حجاب:

حجاب جزء دغدغه همه زنانی است که به ادیان ابراهیمی معتقد هستند

نماینده زنان کلیمی در نشست عفاف و حجاب گفت: از آنجا که ریشه همه ادیان ابراهیمی یکی بوده با تفاوت زوایایی، دغدغه ما مشترک است و حجاب جزو دغدغه همه زنانی است که به ادیان ابراهیمی معتقد هستند.

به گزارش کودک پرس ، النا لاویان نماینده زنان کلیمی در نشست عفاف و حجاب از منظر اقوام و ادیان برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که ریشه همه ادیان ابراهیمی یکی است با تفاوت زوایایی، دغدغه ما مشترک است و حجاب جزو دغدغه همه زنانی است که به ادیان ابراهیمی معتقد هستند.

وی افزود: حجاب و عفاف منتهی به توحید، خیر، سالم سازی و رواج پاکی می‌شود.

لاویان اضافه کرد: شماری از افراد گمان می‌کنند یهودیان و صهیونیست‌ها باهم یکی هستند اما این چنین نیست و صهیونیست ها بدون دین هستند؛ حجاب در آیین موسی(علیه‌السلام) باعث سلامتی و افزایش نیروهای مثبت می شود و کتب همه انبیا بر حجاب و عفاف دلالت دارند.

 

نماینده زنان کلیمی خاطر نشان کرد: سربند، پیشانی بند بالاپوش سراسری و برقع بین زنان معتقد به ادیان وجود داشته است و در تمام کشورهای دنیا همه به نوعی حجاب داشته‌اند؛ مادربزرگ من در زمان کشف حجاب رضاخانی تا مدتی از خانه بیرون نمی‌آمد.

وی بیان داشت: اهمیت حجاب در یهودیت تا حدی است که زنی که سبک سری کند ناپسند شمرده شده و حتی برای مردان هم قائل به حجاب هستند.

لاویان با بیان اینکه حجاب مقام زنان را بالاتر می‌برد، گفت: حجاب زن در برابر زن هم در یهودیت وجود دارد و مادربزرگ همسر من در منزل روسری بر سر می‌کرد.

 

نماینده زنان کلیمی با بیان اینکه گناهان حجاب ها را از بین می برند، خاطر نشان کرد: در 10 فرمان موسی (علیه‌السلام) حرمت ها و احترام ها بیان شده است و حجاب در تمام لحظات زندگی زن و مرد کلیمی وجود دارد و در مهمانی‌ها هم زنان و مردان جدا هستند.

وی تصریح کرد: همه زنان کلیمی، مسیحی و مسلمان با وجود حجاب در جامعه حضور دارند و زن کشاورز مسلمان و زن خطاط کلیمی از جامعه جهانی، دنیایی سالم می‌خواهند تا با حفظ حجاب در آن زندگی کنند زیرا حجاب مانع دانش وری نیست.

 

لاویان ادامه داد: مروه الشربینی در کنار حفظ حجاب خود یک نویسنده و پژوهشگر بود و برای ما همچنان زنده است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار