163260
۱۱ تیر ۱۳۹۷

واشنگتن: کودکان لیبی در معرض خشونت جنسی هستند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کودکان لیبیایی در معرض خشونت جنسی از سوی گروه‌های مسلح قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تجارت انسان اعلام کرد: لیبی برای سومین سال متوالی جزو گروه‌ وضعیت‌های ویژه در کنار یمن و سومالی قرار دارد. تعیین این گروه‌ها بر این اساس است که گروه اول در وضعیت بهتر، گروه سوم در وضعیت بدتر و گروه چهارم که شامل لیبی است در وضعیت استثنایی قرار دارند.

در این گزارش به تلاش‌های دولت توافق ملی لیبی برای مبارزه با تجارت غیرقانونی انسان و مبارزه با تندروی در سرتاسر کشور اشاره، اما تأکید شده که نظام قضایی در دوره‌ای که این گزارش تهیه شده از سال ۲۰۱۴ به شکل کامل عمل نکرده است و خشونت‌های از سوی شبه‌نظامیان و تنش در شهر ادامه دارد.

 

وزارت خارجه آمریکا دولت توافق ملی لیبی را به سهل‌انگاری درباره مبارزه با تجارت انسان متهم و تأکید کرد که قانون لیبی برخی اشکال تجارت بشر را جرم می‌داند اما تجارت کارگران را جرم نمی‌داند.

در این گزارش تأکید شده است که در طول پنج سال گذشته لیبی کشوری بوده که ساکنان آفریقا و جنوب صحرا و آسیا به این کشور کوچ کرده‌اند. این مهاجران غالبا در معرض کار اجباری و مصادره ویزا و توهین قرار گرفته‌اند.
وزارت خارجه آمریکا در این گزارش اعلام کرد که کودکان لیبیایی که سنشان کمتر از ۱۸ سال است از سوی گروه‌های مسلح مورد بهره‌برداری جنسی قرار گرفته‌اند و در معرض خشونت جنسی قرار داشتند.

 

در این گزارش آمده است که دشوار است به اطلاعات دقیقی درباره وضعیت حقوق بشر دست یافت و بخش عظیمی از این مسئله به این برمی‌گردد که تعداد زیادی از کشورها هیئت‌های دیپلمات خود را از لیبی خارج کرده‌اند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار