موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
163191
۱۱ تیر ۱۳۹۷

بهترین روش برای افزایش میل کودک به صبحانه

والدین سعی کنند صبحانه را همراه کودک آماده کنند چرا که در این صورت این کار برای او به یک ماجرای بامزه تبدیل می‌شود، به این ترتیب کودکان عادت غذایی صحیحی را کسب می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، ناهید برخورداری، کارشناس تغذیه با اشاره به اهمیت صبحانه و تأثیر آن بر قوای جسمانی کودکان در خصوص روش های مناسب عادت دادن کودکان به خوردن صبحانه اظهارکرد: والدین سعی کنند کودک را صبح‌ها کمی زود‌تر بیدار کرده تا کودک وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد.

ناهید برخورداری توصیه کرد: اگر کودک صبح‌ها احساس گرسنگی نمی‌کند با مقدار کم صبحانه، یک لقمه کوچک یا یک لیوان آب میوه شروع کنید.

وی همچنین عنوان کرد: اگر کودک به خوردن صبحانه‌های سنتی مانند پنیر علاقه ندارد سعی کنید برایش خامه و یا مربایی را که دوست دارد تهیه کنید. خوردن ماست، میوه، شیر، کیک‌های خانگی هم از مواردی است که اگر والدین امتحان کنند نتیجه بخش خواهد بود.

برخورداری همچنین توصیه کرد: والدین سعی کنند صبحانه را همراه کودک آماده کنند چرا که در این صورت این کار برای او به یک ماجرای بامزه تبدیل می‌شود، به این ترتیب کودکان عادت غذایی صحیحی را کسب می‌کنند.

این کارشناس تغذیه همجنین متذکرشد: چیدن میز صبحانه متنوع با کمی حوصله و سلیقه از دیگر راه کارهای اثربخش خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار