162939
۱۰ تیر ۱۳۹۷

دانش‌آموز همدانی به ۶۰۰ حساب بانکی دسترسی یافت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: نوجوان ۱۵ ساله‌ای که با راه‌اندازی یک سایت جعلی به ۶۰۰حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: این جوان با فریب افراد آنها را به سمت این سایت جعلی سوق داده و اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت می کرد.
وی ادامه داد: هنوز اطلاعات کاملی درباره میزان سرقت از این حساب ها ارائه نشده است اما این فرد با حکم قاضی راهی کانون اصلاح و تربیت شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان افزود: این دانش آموز برای فریب افراد به منظور ورود به این سایت غیراخلاقی، هزینه نامنویسی در این سایت را 20 هزار ریال در نظر گرفته بود.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: این رقم ناچیز موجب وسوسه عده ای برای عضویت در این سایت شده بود، غافل ا اینکه اطلاعات حساب بانکی خود را در یک سایت جعلی قرار می دهند.
وی با بیان اینکه این پسر نوجوان دارای سه شاکی در همدان است عنوان کرد: با شکایت یکی از مالباختگان به علت سرقت از حساب بانکی، این پرونده توسط عوامل پلیس فتا پیگیری شد.
رئیس پلیس فتا همدان اضافه کرد: سپس مشخص شد که مالباخته برای ورود به این سایت جعلی نرم افزاری را نصب کرده و یک هفته پس از آن وجهی از حسابش به سرقت رفته است.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: این دانش آموز در یکی از استان های مجاور ساکن بوده و دارای خانواده ای موجهی است که به زعم مادر او، تلاش زیادی برای تربیت این نوجوان صورت گرفته است.
این مقام انتظامی همدان از شهروندان خواست از نصب نرم افزارهایی که اطلاعات و سواد رسانه ای درباره آن ندارند به طور حتم پرهیز کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: مردم می توانند کارت عابر بانک مجزایی با اندوخته مالی اندک برای فعالیت های اقتصادی روزانه در نظر بگیرند تا در صورت به سرقت رفتن اطلاعات حساب بانکی و رمز آن، حداقل پول را از دست بدهند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار