162907
۱۰ تیر ۱۳۹۷

خانواده ۵ قلوهای اراکی در گیرودار تامین مسکن

خانواده ۵ قلوها با وجود قولی که برای تامین مسکن‌شان دریافت کرده بودند، به خانه اجاره‌ای جدیدی نقل مکان می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، ماجرای تولد 5 قلوها در اراک بسیار خبرساز شد و اکثر دستگاه‌های حمایتی برای کمک به این خانواده پا پیش گذاشتند و قول‌هایی را برای رفع بخشی از مشکلات این خانواده سه نفره که با تولد 5 نوزاد به یکباره به خانواده‌ای 8 نفره تبدیل شده‌اند، دادند.

امروز درست 31 روز از تولد این 5 نوزاد در اراک می‌گذرد و هنوز بخشی از مشکلات این خانواده به قوت خود باقی است.

مهمترین مسئله پیش‌ روی این خانواده بحث مسکن است، خانواده دلیخون در حال حاضر در خانه‌ای استیجاری اسکان دارد و متاسفانه اجاره نشینی به چالش جدی برای این خانواده تبدیل شده چراکه صاحبخانه خواستار تخلیه منزل شده است.

 

به 8 نفر خانه اجاره نمی‌دهند 

پدر 5 قلوها بیان کرد: طی یک ماه اخیر رفت‌وآمد در منزل بسیار زیاد شده است، از طرفی هفته گذشته پنجمین نوزاد نیز از بیمارستان مرخص شد و در حال حاضر خانواده هشت نفره ما تکمیل شده است و همین شلوغی باعث نارضایتی صاحبخانه شده و خواستار تخلیه است.

حمید دلیخون با بیان اینکه متاسفانه شرایط به گونه ای است که صاحبخانه ها به خانواده‌ای 8 نفره خانه اجاره نمی‌دهند، گفت: اخیرا با پرس و جوهای بسیار یک واحد 100 متری پیدا کرده‌ایم که اجاره‌بهای آن 20 میلیون تومان پول پیش و ماهانه 150 هزار تومان است و برای تامین همین مقدار ودیعه مسکن نیز با مشکل مواجه هستم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کنار مدیریت و نگهداری از 6 فرزند مشغول جمع‌آوری اثاثیه منزل نیز هستیم، افزود: با وجود اینکه بهزیستی قول در نظر گرفتن پرستار برای کمک به نگهداری نوزادان داده بود هنوز این امر انجام نشده است و به اجبار در شرایط نگهداری از 6 فرزند، باید اسباب‌کشی هم انجام دهیم.

 

بیکارم/ نمی‌توانم قسط وام پرداخت کنم 

دلیخون در خصوص قول بهزیستی برای تامین منزل بیان کرد: در روز بازدید دکتر کریمی نماینده مردم اراک از 5 قلوها بحث یک باب واحد مسکونی در میدان امام حسین(علیه‌السلام) مطرح شد البته موضوع تامین منزل توسط نماینده ولی فقیه در استان در حال پیگیری است و با بررسی صورت گرفته ظاهرا بنیاد مسکن در میدان امام حسین(علیه‌السلام) منزلی برای این امر در اختیار ندارد و تنها امکان تامین مسکن در کوی کوثر وجود دارد.

وی افزود: برای واگذاری واحد مسکونی در کوی کوثر رقم 130 میلیون تومان مطرح شده است و حتی بیان شد که 70 میلیون تومان آن در قالب وام تامین شود که من امکان پرداخت قسط وام ندارم و حتی طی یک ماه اخیر به دلیل سنگین شدن وظایف نگهداری 5 قلوها سر کار نرفته و حتی شغل خود را از دست داده‌ام و در حال حاضر بیکارم.

 

بهزیستی هنوز 6 میلیون تومان ودیعه مسکن را نپرداخته است 

دلیخون تنها دارایی که قرار است تجمیع شود را حدود 50 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این رقم 30 میلیون تومان از طریق مشارکت‌های بهزیستی قرار است پرداخت شود، 10 میلیون تومان از سوی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تامین خواهد شد و 10 میلیون تومان هم به عنوان ودیعه منزل مسکونی فعلی در اختیار صاحبخانه است، و در مجموع در حال حاضر رقمی در دست ندارم .

پدر 5 قلوها اضافه کرد: ظاهرا 6 میلیون تومان دیگر از سوی معاونت اجتماعی بهزیستی به عنوان ودیعه منزل در نظر گرفته شده که تاکنون پرداخت نشده است و همین امر مشکلات زیادی ایجاد کرده است چراکه به سختی خانه پیدا کرده‌ایم و امروز باید قرارداد اجاره را منعقد کنیم. از صاحبخانه درخواست کرده‌ام که حداقل بخشی از ودیعه را برای انعقاد قرارداد پرداخت کند تا این خانه را از دست ندهیم و امید است حداقل برای پرداخت کل ودیعه خانه جدید (20 میلیون تومان) بهزیستی اقدام کند.

 

تامین مسکن زمانبر است 

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت گرفته برای کمک به خانواده 5 قلوهای اراکی عنوان کرد: در خصوص تامین یک واحد مسکونی از طریق پروژه غدیر با مدیرکل راه و شهرسازی استان رایزنی‌های لازم انجام شده است، اما قدری زمانبر است.

احمد حاج‌دایی افزود: منازل مسکونی این پروژه آماده است، اما چون وارد مزایده شده برای طی فرآیندهای لازم قدری زمان نیاز است.

وی گفت: شرایط کاملا در حال پیگیری است و حتی 30 میلیون تومان از طریق مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی، 10 میلیون تومان از سوی نماینده ولی‌فقیه در نظر گرفته شده است و بنیاد مستضعفان نیز به صورت شفاهی و ضمنی اعلام کمک بلاعوض کرده است که پیگیری خواهد شد.

 

پرداخت 6 میلیون تومان ودیعه مسکن حداکثر تا فردا 

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: بهزیستی پیگیر ماجراست و برای پرداخت ودیعه 6 میلیون تومانی اقدامات لازم انجام شده است و به بهزیستی اراک نیز اسناد لازم ارسال شده که با انجام امور اداری نهایتا تا فردا رقم به حساب پدر خانواده واریز می‌شود.

اعظم علی‌مددی در خصوص تامین پرستار عنوان کرد: سازمان بهزیستی تعهدی برای تامین پرستار ندارد اما به دلیل دشواری های نگهداری 6 فرزند پیگیر موضوع هستیم و خوشبختانه بنیاد مستضعفان نیز قول داده است که هر 2 ماه یکبار مبلغ 2 میلیون و 100 هزار تومان پرداخت کند که می‌تواند به عنوان هزینه پرستار استفاده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه این خانواده تنها خانواده دارای چندقلو در اراک و استان مرکزی نیست و باید به همه خانواده‌ها کمکی عادلانه و به دور از تبعیض انجام شود، بیان کرد: متاسفانه اعتبارات حمایتی برای چندقلوها در سازمان بهزیستی بسیار اندک است و به همین میزان اعتبارات اندکی سهم استان مرکزی می‌شود که باید عادلانه بین خانواده‌های چندقلو توزیع شود، اما با این وجود بخش اعظمی از اعتبارات به خانواده 5 قلوها اختصاص یافته است تا قدری از مشکلات آنها کاسته شود.

علی‌مددی گفت: در کنار پیگیری لازم جهت تامین مسکن کمک‌ شیرخشک و پوشک نوزادان از سوی بهزیستی تامین می‌شود، تاکنون 2 میلیون تومان کمک موردی صورت گرفته است و حتی فرزند اول این خانواده که دختری 4 ساله است به صورت رایگان در مهدکودک ثبت‌نام شده است و با بزرگ شدن نوزادان این نوع حمایت ادامه خواهد داشت.

 

وجود چنین حمایت‌هایی از خانواده‌های چندقلوها امری ضروری و البته قابل قدردانی است، اما لازم است که کمک در جایگاه و زمان مناسب صورت گیرد تا اثربخشی و رضایت را در پی داشته باشد، خانواده دلیخون امروز نیازمند کمک برای تامین مسکن و اشتغال پدر هستند و با توجه به شرایط کنونی و هزینه‌های فرزندپروری و نگهداری از 5 نوزاد شاید نگاه حمایتی ویژه‌تری در خصوص این خانواده لازم باشد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار