162630
۰۷ تیر ۱۳۹۷
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در کانون‌های فرهنگی و تربیتی

مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی کانون‌های فرهنگی و تربیتی به منظور ثبت نام دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی بیشترین نقش را در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند و انواع رشته‌های مهارتی در کانون‌ها آموزش داده می شود؛ به طوری که می‌توان گفت همه 6 ساحت تربیتی مندرج در سند تحول در کانون های تربیتی محقق شده است.

وی از فعالیت 14 انجمن دانش‌آموزی در کانون‌ها خبر داد و افزود: رویکرد ما این است که مربیان کانون‌ها را از میان دانش‌آموزان عضو کانون که در دوره های مختلف شرکت کرده‌اند، انتخاب و جذب کنیم.

رمضانی از فعالیت یک هزار و 129 کانون فرهنگی و تربیتی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، 19 کانون طرح ملی داریم که نمونه‌ای از استانداردترین مراکز تربیتی در کشور هستند؛ همچنین در سطح شهر تهران 17 کانون و در شهرستان‌های استان تهران 22 واحد فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد فضاهای بانشاط برای استفاده دانش‌آموزان، گفت: هرچند در سال‌های اخیر، کانون‌ها تا حدودی مورد غفلت واقع شده بود اما در دولت دوازدهم و در راستای سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش، انواع مهارت‌های اجتماعی، علمی، حرفه‌ای و… به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای تربیتی خاطرنشان کرد: بیش از 3 میلیون و500 هزار دانش‌آموز عضو ثابت کانون‌ها هستند و از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و مهارت‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند همچنین بیش از 700 هزار نفر از دانش‌آموزان نیز در جشنواره‌ها، جنگ‌ها و مناسبت‌های مختلف شرکت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی کانون‌های فرهنگی تربیتی خبر داد و عنوان کرد:  یکی از مزایای کانون‌های فرهنگی و تربیتی نسبت به سایر مراکز آموزشی، امکان حضور والدین دانش‌آموزان در کنار فرزندان‌شان و ارائه برنامه‌هایی توسط کانون‌ها برای استفاده اولیای دانش آموزان است.

 

رمضانی ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند از 6 تیرماه جهت ثبت‌نام در نزدیک ترین کانون به محل سکونت خود به آدرس الکترونیکی www.hamgam.medu.ir  مراجعه و با ارائه کد ملی و رمز عبور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند؛ آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی نیز در کانون سلمان فارسی تهران 9 تیرماه برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار