162466
۰۶ تیر ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین؛

آموزش برنامه‌نویسی را در مدارس جدی بگیریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایجاد وزارتخانه هوش مصنوعی را پیشنهاد کرد و گفت: امروز کاربرد علوم هوش مصنوعی در همه صنایع از جمله صنعت خودروسازی دیده می‌شود و اگر به این مزیت توجه کنیم، در آینده کشوری را خواهیم داشت که در ردیف کشورهای پیشرفته صنعتی بتواند تولید و صادر کند.

به گزارش کودک پرس ، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حاشیه مراسم استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا 2018 در خصوص پیشنهاد ایجاد وزارتخانه هوش مصنوعی، اظهار کرد: یکی از مؤسسات معتبر بین‌المللی، ارزیابی را انجام داده است که نشان می‌دهد کشور جمهوری اسلامی ایران به واسطه داشتن جوانان شایسته، با استعداد، علاقه‌مند به هوش مصنوعی و دانش رباتیک می‌تواند تبدیل به 10 کشور برتر جهان شود.

وی با بیان اینکه محور انقلاب چهارم صنعتی، دانش رباتیک، هوش مصنوعی و علوم سایبری است، گفت: ما به واسطه داشتن این فرصت و پتانسیل می‌توانیم برای آینده صنعت و برای یک صنعت رقابت‌پذیر که مقام معظم رهبری بر تولید کالای باکیفیت ایرانی و رقابت‌پذیری در منطقه تأکید دارند، گام‌های اساسی برداریم و در واقع صادر کننده محصولات نوین در جهان باشیم.

 

موسی‌خانی ادامه داد: مدیر بنز گفته است رقبای ما خودروسازها نیستند بلکه شرکت‌های کامپیوتری هستند یعنی امروز کاربرد علوم هوش مصنوعی در همه صنایع از جمله صنعت خودروسازی دیده می‌شود و اگر به این مزیت توجه کنیم، می‌توانیم در آینده، کشوری را داشته باشیم که در ردیف کشورهای پیشرفته صنعتی بتواند تولید و صادر کند.

وی افزود: این پتانسیل و ظرفیت در کشور نیاز به هدایت، راهنمایی و پشتیبانی دارد و به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم یک وزارتخانه تخصصی داشته باشیم مانند یکی از کشورهای کوچک منطقه که وزارتخانه هوش مصنوعی را تأسیس کرده است و آموزش یک میلیون برنامه‌نویس را در دستور کار دارد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درباره توجه به نوجوانان در این زمینه گفت: پتانسیل کشور ما همین نوجوانان و جوانان هستند و همه دنیا روی نیروهای دانش‌آموز سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا اینها آینده کشور و جهان را می‌سازند؛ لذا ما با توجه به اینکه کشوری جوان هستیم، اگر به این جوانان جهت دهیم و روی شایستگی‌های‌شان کار کنیم، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای ساختن محصولات جدید، دانش‌بنیان و تجاری کردن آنها استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: اگر آموزش برنامه‌نویسی را در مدارس جدی بگیریم و با هیجانات و مسابقات اینچنینی، هیجان را در جوانان و نوجوانان ایجاد کنیم، فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری خوبی انجام خواهیم داد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار