162095
۰۵ تیر ۱۳۹۷
رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در موسسه جوانان آستان قدس؛

شرکت۲ هزار و ۴۰۰ نوجوان در اردوهای معرفتی و تفریحی در مشهد

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: مخفی کردن شخصیت حقیقی افراد یکی از عوامل جذابیت شبکه‌های اجتماعی است و اینترنت ابزاری است که می‌تواند بسته به نوع استفاده دارای اثر خوب یا بد باشد.

به گزارش کودک پرس ، یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در همایش اولین دوره «هفت روز در بهشت» در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: ساده‌ترین برداشت از تلویزیون، تلفن همراه و اینترنت این است که این‌ها ابزاری هستند که می‌تواند بسته به نوع استفاده دارای اثر خوب یا بد باشند.

وی گفت: اینترنت گردی با کاهش زمان درک و تمرکز در مخاطبان خود در برابر حجم وسیع اطلاعات سبب عدم یادگیری می‌شودوعاملی که باعث جذابیت شبکه‌های اجتماعی در جوامع شد شرایطی بود که مردم می‌توانستند دارای زندگی دومی باشند و شخصیت حقیقی خودشان را مخفی کنند.

یامین پور افزود: اینترنت مسیرهای حیاتی جدیدی را خلق می‌کند و در طی زمان آن‌ها را گسترش می‌دهد، اما نوجوانان تا سنی محدود می‌توانند این مسیر را تحمل‌کنند و به‌تدریج کارایی عصبی آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: مبنای توسعه اینترنت در عصر کنونی ایجاد و استخراج حجم بالایی از اطلاعات است و بنیان‌گذار شرکت گوگل نیز از همین مسیر درآمد کسب می‌کند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: شما با جستجو در سرویس اینترنتی گوگل و استفاده از خدمات این شرکت اطلاعات و میزان توجه خود را هزینه می‌کنید.

وی افزود: متاسفانه گاهی افرادی که دارای جایگاه علمی و اجتماعی هم نیستند در فضای شبکه‌های اجتماعی با اشتراک تصاویر خود رشد می‌کنند، سپس هر مطلبی را به‌عنوان ارزش به دنبال کنندگان خود معرفی می‌کنند.

 

در طول تابستان ۲ هزار و ۴۰۰ نوجوان در اردوهای آموزشی، معرفتی و تفریحی «هفت روز در بهشت» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

 

 

 

منبع: قدس آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار