موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
161588
۰۲ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور:

فقط یک درصد مهدکودک‌ها دولتی اداره می‌شوند/ مهدها «پایش» می‌شوند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بیشتر مهدهای کودک در کشور، چه در روستاها و چه در شهرها توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و هم اکنون تنها یک درصد مهدکودک دولتی در کشور داریم به همین دلیل نظارت و ارائه مفاهیم آموزشی به صورت دقیق باید انجام شود.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه گفت: 16 هزار مهد کودک در سراسر کشور فعال است و 120 هزار مربی و مدیر در این مهدها بر 5 محور تغذیه،بهداشت،امنیت،نگهداری و آموزش در حال خدمت هستند.

وی ادامه داد: مهدهای کودک بزرگترین قطب برای اشتغال زنان است و مهد کودک ها تحت نظارت بهزیستی، با مربیانی متخصص انواع خدمات آموزشی را به کودکان ارائه داده و آنها را برای ورود به مدارس و محیط های آموزشی آماده می کنند.

 

نفریه، با اشاره به پوشش ارائه یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و حاشیه مهدها گفت: بیشتر مهدهای کودک در کشور، چه در روستاها و چه در شهرها توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و هم اکنون تنها یک درصد مهدکودک دولتی در کشور داریم.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از پایش و ارزیابی عملکرد مهد های کودک خبر داد و گفت: ارتقا سطح کیفی و استاندارد سازی خدمات مهد های کودک و شناخت چالش ها و نواقص موجود در برنامه ها و اعمال کنترل بر آن از طریق نظارت مستمر بر فعالیت مهد های کودک مبنای عمل است.

 

وی گفت: از دیگر برنامه ها این است که هیاتی منتخب از اولیای کودکان و مسئولان مهدکودک به منظور افزایش تعامل موثر ،افزایش مشارکت اجتماعی خانواده ها و تقویت نقش و جایگاه سازمان در اذهان عمومی در جهت ارتقاء کیفیت خدمات درمهدکودک تشکیل شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار