161388
۳۱ خرداد ۱۳۹۷
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس:

گرفتار شدن‌ افراد به ویژه نوجوان و جوانان در دام اعتیاد زیبنده کشور ما ‌نیست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به‌صورت فرابخشی از ظرفیت‌های مختلف و مشارکت عمومی جامعه بهره برد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا ابراهیمی تاکید کرد که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و رهایی آسیب دیدگان از مضرات اعتیاد، انجام امور عادی کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به قرارداشتن در آستانه‌ی روز جهانی مبارزه با موادمخدر، لزوم بهره‌گیری مناسب از این ایام را یادآور و متذکر شد: فعالیت و همکاری سازمان‌های مردم ‌نهاد تضمین کننده رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

وی افزود: در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا هدف حضور گسترده و فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی بویژه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد امکان‌پذیر شود.

رییس کمیته برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: همدلی و همسویی آحاد مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان ضرورت اصلی و مهم در موفقیت امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد به شمار می‌رود.

 

ابراهیمی ادامه داد: نهادهای مردمی در کنار دستگاه‌های دولتی باید آگاه‌سازی جامعه را برای مصون ماندن از خطرات اعتیاد در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ارتقاء فرهنگ مشارکت اجتماعی اقشار و گروه‌های مختلف مردم را در امر مبارزه با مواد مخدر مهم برشمرد و افزود: برای تحقق مشارکت همگانی و همه جانبه مردم، توجه به حوزه‌های مختلف همانند آموزش همگانی جامعه، اطلاع‌رسانی مناسب و مؤثر به جامعه، بهره‌گیری از پتانسیل‌های رسانه‌های جمعی، استفاده از توانمندی‌های دینی و مذهبی، توجه به توان بسیار بالای خیرین و گروه‌های مرجع، الگوه‌های مؤثر اجتماعی، هنری، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و علمی ضروری است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: گرفتار شدن افراد بویژه نوجوان و جوانان در دام اعتیاد زیبنده کشور ما و جامعه اسلامی نیست لذا باید با تمام توان در برابر این معضل ایستاد و زمینه مشارکت خلاق و سازمان‌یافته مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی را در این عرصه بیش از پیش فراهم کرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار