161385
۳۱ خرداد ۱۳۹۷
واکنش وزارت بهداشت؛

تشکیل کمیسیون برای بررسی روند درمان دانش آموزان سوخته/ شین‌آبادی‌ها به خارج اعزام نمی‌شوند

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: ابعاد مختلف روند درمان، دانش‌آموزان شین آبادی مشخص شده و با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی، می‌توان گفت که دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نخواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص وضعیت رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع، روز سه شنبه یک کمیته علمی در بیمارستان حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) با حضور مجرب‌ترین اساتید و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور تشکیل شد و تمام دختران شین آبادی مورد معاینه و ویزیت مجدد جراحی  قرار گرفتند.

وی ادامه داد:‌ همچنین نظر اساتید ایرانی با نظرات اساتید خارجی که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت و حتی می‌توان گفت، نظرات اساتید ایرانی بسیار جامع تر و کامل تر بود، چراکه تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته‌اند.

 

وی در ادامه افزود: در کمیته‌ای که به منظور بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف مداخلات جراحی و ترمیم سوختگی دانش آموزان شین آبادی مشخص شده که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها)، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه خواهد یافت و می توان گفت دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص روند درمانی این دانش آموزان تصریح کرد: تاکنون 139 جلسه فیزیوتراپی و کاردرمانی، 1330 ویزیت جراحی، 188 عمل جراحی، 438 جلسه تزریق تیشو (تزریق بافت) و 84 بار لیزر درمانی برای این دانش آموزان توسط بهترین اساتید متخصص و فوق تخصص رشته های جراحی ترمیمی، سوختگی، پلاستیک و جراحی دست انجام شده است که بعضی از این اساتید سابقه و تجربه بیش از 30 سال فعالیت در حوزه جراحی و درمان سوختگی دارند.

 

قدیمی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خود سوختگی عوارض طولانی جسمی و روانی برجای می گذارد، لذا با هماهنگی وزارت بهداشت، تیم پزشکی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سعی خواهد شد تا در صورت امکان، تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار دختران شین آباد قرار گیرد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار