161355
۳۱ خرداد ۱۳۹۷

کارگاه گردشگری کودک و خانواده در کاشان برگزار می‌شود

“راه و رسم سفر با کودکان” با برگزاری سه کارگاه‌ چگونگی همراهی کودکان در طبیعت”، “طراحی قصه و بازی در بناهای تاریخی” و “کودک، موزه، فرهنگ: قصه دیروزها راز فردا” و با هدف آموزش گردشگری کودک و خانواده، در کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نیلوفر رضابنده‌لو اظهار کرد: در این کارگاه راه و رسم سفرهای هدفمند با کودکان، چه سفرهایی که کودک به همراه خانواده می‌رود و چه سفرهایی که کودک در قالب اردو و به صورت گروهی در آن شرکت می‌کند، دنبال خواهدشد.

تسهیل‌گر و طراح این کارگاه افزود: یکی از ضعف‌هایی که در حوزه گردشگری کودک وجود دارد این است که راهنما و یا بزرگسالی که کودک را همراهی می‌کند شناخت و اطلاعات کاملی در خصوص نیاز کودک ندارد. همین موضوع دغدغه‌ای شد تا ما یک سلسله این کارگاه‌هایی را طراحی کنیم و این اولین سری از کارکاه‌ها است که سه موضوع را در آن بررسی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کارگاه اول با عنوان “چگونگی همراهی کودکان در طبیعت” به موضوع طبیعت‌گردی با بچه‌ها می‌پردازد. این کارگاه توسط “پویا نیکجو” طراح تجربه کاوشگری در طبیعت برای کودکان و مدیرموسسه کاوشگران طبیعت دنیا ارایه می‌شود. وی در یک کارگاهِ عملی که در روستای مرق از توابع کاشان برگزار می‌شود نحوه طبیعت‌گردی با کودکان را تمرین می‌کند.

رضابنده‌لو گفت: کارگاه دوم با عنوان “طراحی قصه و بازی در بناهای تاریخی” در مجموعه باغ فین کاشان برگزار می‌شود و “امیر سهرابی” مدیر خانه موزه عروسک و اسباب‌بازی کاشان که از باتجربه‌ترین و خلاق‌ترین افراد در حوزه طراحی سفر برای کودکان هستند این کارگاه را ارایه می‌کنند. وی در این کارگاه، چگونگی معرفی جذاب و موثر یک سایت یا بنای تاریخی برای کودک را بررسی می‌کند.

وی افزود: کارگاه سوم با عنوان “کودک، موزه، فرهنگ: قصه دیروزها راز فردا” در محل موزه عروسک و اسباب بازی کاشان برگزار می‌شود. این کارگاه توسط “مسعود ناصری” مدیر موزه عروسک‌ و فرهنگ ایران، ارایه می‌شود. وی چگونگی روایت یک موزه برای کودکان را آموزش خواهد داد.

رضابنده‌لو تصریح کرد: به شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهی حضور در کارگاه داده شود.

کارگاه “راه و رسم سفر با کودکان” با موضوع “کارگاه‌های آموزشی گردشگری کودک و خانواده” هفتم و هشتم تیرماه برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این کارگاه و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۶۷۵۴۰۴۹ تماس حاصل کنند.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار