161083
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

بهزیستی همدان برای مهدهای کودک فاقد مجوز اخطاریه صادر کرد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: برای مهدهای کودکی که از بهزیستی مجوز نگرفته اند اخطاریه صادر کرده‌ایم.

به گزارش کودک پرس ، جمشید شیران با بیان‌ اینکه سازمان بهزیستی تنها دستگاهی است که مجوز مهدکودک‌های استان را صادر می‌کند، اظهار داشت: اما در مواردی نیز اداره ارشاد، حوزه‌های قرآنی و حوزه علمیه به مهدهای تحت پوشش خود مانند مهدهای قرآنی مجوز دادند که به همه آن‌ها اخطار داده‌ایم.

وی با بیان‌اینکه با فعالیت این دسته از مهدها مخالف نیستیم، ابراز کرد: با صدور مجوز برای اینگونه مهدها می‌توانیم نظارت و کنترل بیشتری بر روی نوع خدمات آموزشی و محیط فیزیکی آن اعمال کنیم.

 

مهدکودک‌های شهری رتبه بندی می‌شوند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: مهدکودک‌های شهری از نظر شرایط فیزیکی، ایمنی و بهداشت، وضعیت نیروی انسانی و برنامه‌های آموزشی در قالب 146 آیتم رتبه‌بندی میشوند.

شیران تصریح کرد: مهدکودک‌های همه شهرستان‌های استان به صورت هر سه سال یک بار رتبه‌بندی می‌شود تا اگر در این مدت تغییر مکان داشته و یا از نظر کمی و کیفی خدمات خود را ارتقا داده اند مجددا رتبه‌بندی شوند و براساس نوع رتبه ستاره می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه مهدکودک‌ها بر اساس رتبه‌بندی ستاره می‌گیرند، گفت: میزان شهریه دریافتی در مهدکودک‌های یک ستاره بسیار کمتر از مهدکودک‌های چهار ستاره است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی از مهدکودک‌های روستایی و حاشیه شهری یاد کرد و افزود: این مهدکوک ها نیز بر اساس استانداردهایی که در قالب 76 آیتم برایشان تعیین کردیم سطح‌بندی می‌شوند.

شیران به مباحث آموزشی در مهدکودک‌ها اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی و کتاب‌های آموزشی در تمامی مهدهای‌کودک یکسان است که در آن به ابعاد مختلف رشد جسمی روانی، اجتماعی، شناختی، کلامی و خلاقیت کودکان توجه شده است.

 

وی تصریح کرد: بسته مهارت‌های زندگی را در آموزش‌های مهدکودک‌ها قرار دادیم تا از سال‌های ابتدای زندگی کودکان را با فعالیت‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی آشنا کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: همدلی، برقراری ارتباط موثر، مهارت حل مسئله، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، تفکر اقتصادی، مدیریت هیجان‌ها، مقابله با ارزش‌های زندگی و آشنایی با ارزش‌های زندگی از مواردی است که در بسته مهارت‌های زندگی به کودکان آموزش داده می‌شود.

 

310 مهدکودک در استان همدان فعالیت می‌کنند

شیران با بیان اینکه 310 مهدکودک در سطح استان فعال است، ابراز کرد: صاحبان مهدهای کودک باید دارای تحصیلات کارشناسی در رشته‌های روان‌شناسی، علوم‌تربیتی و یا مددکاری اجتماعی بوده و علاقمند به کار با کودک باشند.

وی افزود: مربیان مهدکودک نیز باید مورد تایید بهزیستی باشند و مدرک تحصیلی آن‌ها نیز در رشته‌های مرتبط با کودک و حداقل کارشناسی باشد.

 

کمیسیون ماده 26 در استان به شکایات مهدکودک ها رسیدگی می‌کند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان‌اینکه همه ساله شاهد طرح شکایت از برخی مهدکودک‌ها هستیم، ابراز کرد: در کمیسیون ماده 26 استان به شکایات مردم از مهدکودک‌ها رسیدگی می‌شود.

شیران تصریح کرد: اگر فعالیت‌های یک مهدکودک با اهداف و سیاست‌های ما مغایرت داشته باشد و یا کودکی درآن آسیب ببیند، در مرحله اول به آن تذکر می‌دهیم، در صورتیکه بازهم نسبت به آن بی‌توجه بود اخطار دوم را هم می‌دهیم سپس در کمیسیون ماده 26 برای مهد متخلف تشکیل پرونده داده می‌شود.

وی افزود: در کمیسیون ماده 26، فرصت کوتاهی را برای حل مشکل و تخلف به صاحبان مهدکودک می‌دهند که اگر در طول آن رفع نشود منجر به پلمب مهدکودک می‌شود.

 

هنوز نرخ افزایش شهریه اعلام نشده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه هنوز نرخ افزایش شهریه مهدکودک‌ها اعلام نشده است، گفت: میزان شهریه بر اساس تعداد ستاره‌های هر مهدکودک تعیین می‌شود و این میزان در بالای شهر و پایین شهر برابر است.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار