161077
۳۰ خرداد ۱۳۹۷
بررسی آنا از آمارهای ضد و نقیض برخی مسئولان؛

ماهانه چند نوزاد بی‌هویت در تهران متولد می‌شود؟

معاون استاندار یک آماری اعلام می‌کند، نماینده مجلس آمار دیگری، بهزیستی اما هیچ‌کدام را تائید نمی‌کند و خودش آمار دیگری می‌دهد؛ با همه این تفاسیر مشخص نیست، هر ماه چه تعداد کودک بی‌هویت متولد می‌شوند؟ و تکلیف این کودکان چیست؟

به گزارش کودک پرس ، اوایل خرداد ماه امسال شکرالله حسن بیگی، معاون اجتماعی و سیاسی استاندار تهران از ثبت هفتگی 10 مورد تولد نوزادان بی هویت در بیمارستان‌های تهران خبر داده و گفته بود این نوزادان با مشکل دریافت شناسنامه مواجه هستند، هنوز چندی از انتشار این خبر نگذشته بود که محمد جواد فتحی،‌ عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی آمار جدیدی ارائه کرد و پرده دیگری ماجرای تولد نوزادان بی هویت در پایتخت برداشت و گفت: ماهانه 100 نوزاد بی هویت در تهران متولد می‌شود این در حالیست که هیچ یک از این افراد به گزارش سازمان مشخصی استناد نکرده و آمار ضد و نقیضی را اعلام کردند.

داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران با استناد به گزارشات این سازمان در سال 96 هر دو آمار اعلام شده را رد و اظهار کرد: براساس گزارش سال گذشته بهزیستی استان تهران 448 نفر کودک بی سرپرست و بد سرپرست را در مراکز خود پذیرش کرد که از این تعداد فقط 199 نفر کودکان فاقد هویت بودند که می‌توان نتیجه گیری کرد ماهانه تقریبا حدود 16 کودک فاقد هویت در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شود.

 

وی با تاکید براینکه همه کودکان فاقد هویت، فاقد سرپرست و بد سرپرست با دستور و حکم قضایی در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند، افزود: معمولا نوزادان فاقد هویت و فاقد سرپرست را طی مراحل قانونی و قضایی در قالب طرح امین موقت و فرزندخواندگی به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار می کنیم.

بیات نژاد با اشاره به اینکه ورودی و خروجی بهزیستی استان تهران در سال گذشته تقریبا به یک میزان گزارش شده است، افزود: کودکانی که در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند معمولا به دلیل فوت والدین، اعتیاد والدین، بیماری لاعلاج یا وجود یک ناهنجاری در خانواده به سازمان بهزیستی انتقال می‌یابند.

 

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین به موضوع نوزادفروشی که از سوی استاندار تهران اعلام شده بود واکنش نشان داد و گفت: باتوجه به اینکه وظیفه و مسئولیت کارشناسان سامانه 123 اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی رسیدگی به گزارشات ثبت شده در این سامانه است چنانچه گزارشی در این زمینه به ما اعلام شود براساس مسئولیت خود بلافاصله نسبت به پیگیری و رسیدگی آن اقدام می‌کنیم اما تاکنون گزارشی مبنی بر نوزاد فروشی در استان تهران نداشتیم و ممکن است در حد شایعات عمومی باشد.

وی همچنین در مورد اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه بهزیستی متولی رسیدگی به پدیده نوزاد فروشی در استان تهران است، گفت: خرید و فروش نوزاد تخلف و جرم است و برهمین اساس دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی در این زمینه مسئولیت دارند و براساس وظایف ذاتی، سازمان بهزیستی تنها مسئولیت ساماندهی و نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را برعهده دارد.

 

بیات نژاد گفت: سازمان بهزیستی به واسطه تکلیف قانونی و شرعی که در برابر مراقبت و نگهداری و ساماندهی کودکان بی سرپرست دارد نسبت به این موضوع ورود می‌کند، چنانچه گزارش مصداقی و موردی مبنی بر نوزادفروشی به بهزیستی استان تهران اعلام شود باتوجه به مسئولیتی که این سازمان در برابر تک تک افراد فاقد سرپرست و بی هویت دارد از طریق مقامات قضایی اقامه دعوی کرده و مانع بروز جرم نوزاد فروشی در پایتخت می‌شویم.

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار