موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
160931
۲۹ خرداد ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

تحصیل اتباع خارجی در ایران بدون تبعیض/ افزایش ۱۰درصدی دانش‌آموزان افغانستانی در ایران

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۱۰ درصدی رشد ثبت‌نام دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ایران نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش مسئولان امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 10 درصد رشد ثبت‌نام دانش‌آموز افغانستانی را در مدارس ایران نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی ادامه داد: همکارانم بدون هیچ‌گونه تفاوت‌نگری نسب به دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان تلاش کردند.

بطحایی گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش، ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس است و نباید هیچ مانعی در این راه وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: هیچ دانش‌آموزی از مهر نباید جا بماند؛ برای ما قومیت و رنگ پوست فرق نمی کند و همه باید در مدارس ثبت‌نام شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، گفت: در شرایطی که دانش‌آموزان ما تحت فشار هستند، می‌گوییم هیچ تفاوتی بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی نیست.

بطحایی به لزوم کمک نهادهای بین‌المللی اشاره کرد و افزود: باید فعالیت‌های انجام شده در بحث اتباع خارجی به اطلاع جامعه بین‌المللی برسانیم و از آنها کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: در بین اتباع افغانستانی، خیرینی هستند که می‌توانند به تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی کمک کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش به آموزش به مدارس دارای اتباع اشاره کرد و ادامه‌ داد: سال گذشته اعتراضاتی درباره افزایش تراکم و مشکلات فرهنگی وجود داشت که معتقدیم دوره‌هایی برای والدین دانش‌آموزان اتباع برگزار شود و منتهی به صدور گواهینامه شود و در هنگام ثبت‌نام از خانواده‌ها طلب شود.

وی با تأکید بر اینکه به سمت جداسازی دانش‌آموزان اتباع خارجی از دانش‌آموزان ایرانی نباشیم، گفت: این موضوع آثار تربیتی نامناسبی دارد ‌

بطحایی با اشاره به فعالیت مدارس غیررسمی که توسط سازمان‌های مردم نهاد برای اتباع خارجی فعالیت می‌کند، افزود: باید تلاش کنیم مدارس غیر رسمی و خودگردان را به سمت مدارس رسمی هدایت کنیم و دانش‌آموزان اتباع خارجی با کتاب‌ها و استانداردهای آموزش و پرورش فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت مالی تعدادی از خانواده‌های دانش‌آموزان اتباع خارجی گفت: خیلی از این دانش‌آموزان حتی نمی‌توانند کمک‌های داوطلبانه به مدارس داشته باشند و ما باید از جاهای دیگر تأمین اعتبار کنیم.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار