موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
160928
۲۹ خرداد ۱۳۹۷
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور:

۱۱۰ هزار «دانش‌آموز اتباع خارجی فاقد مدارک» در ایران تحصیل می‌کنند

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی فاقد مدارک در ایران تحصیل می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در همایش مسئولان امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار کرد: نقطه تحول فعالیت درباره تحصیل اتباع خارجی در کشور، فرمان مقام معظم رهبری درباره ثبت‌نام این دانش‌آموزان از سال ۹۳ بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ هزار دانش‌آموز فاقد مدارک تحصیلی داریم، گفت: اگر در جهان، ۹۱ درصد بچه‌های جهان ‌تحصیل می‌کنند، پناهنده‌ها ۶۱ درصد در این کشورها تحصیل می‌کنند

کریمی ادامه داد: در ایران ۸۸ درصد دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس تحصیل می‌کنند و تلاش می‌کنیم در سال تحصیلی آینده این عدد به ۹۰ درصد ‌برسد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور افزود: ایران در زمینهتحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی فاقد مدرک رسمی، پیش‌رو است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس آمار، ۲۱ درصد دانش‌آموزان اتباع خارجی در جهان در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند که این آمار در ایران، ۲۹ درصد است.

کریمی گفت: برای دانش‌آموزان اتباع خارجی بیش هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنیم اما کمک نهادهای بین‌المللی ۲ تا ۲.۵ درصد است.

 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان اتباع خارجی برای تهیه لوازم التحریر هم دچار مشکل هستند و از خیرین و مجامع بین المللی خواستیم تا حمایت را افزایش دهند تا کیفیت فعالیت‌ها بیشتر شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار