160925
۲۹ خرداد ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش:

شرکت های داخلی نتوانستند تنوعی در تولیدات خود ایجاد کنند

وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات آموزش و پرورش برای استفاده از کالای ایرانی اظهار کرد: موارد مصرفی در آموزش و پرورش بویژه در لوازم التحریر کم نیست اما متاسفانه شرکت های داخلی نتوانستند تنوعی در تولیدات خود ایجاد کنند.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره نظارت بر مدارس دولتی و غیردولتی اظهار کرد: مدیران مدارس به عنوان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، اصلی‌ترین وظیفه نظارتی را بر عهده دارند و این نظارت در تمام زمینه‌ها اعم از آموزشی و پرورش و به‌کارگیری نیروی انسانی هست و در مدارس غیردولتی در کنار اینها، نظارت بر شهریه‌ها وجود دارد؛ سامانه‌هایی را در این خصوص طراحی کردیم تا آنجایی که ممکن است، سلایق شخصی و نظرات فردی، کمترین دخالت را داشته باشد.

وی ادامه داد: این سامانه‌ها در حوزه شهریه‌ها هم راه‌اندازی شده است و بر این اساس، مدارس به هیچ عنوان امکان دریافت شهریه بالاتر را ندارند؛ شهریه که اخذ می‌شود، پیامکی برای اولیای دانش‌‌آموزان ارسال می‌شود و میزان مغایرت شهریه با شهریه مصوب کاملاً مشخص خواهد بود و خانواده‌ها در صورت مشاهده مغایرت می‌توانند به سامانه شکایات که پیش‌بینی شده است، مراجعه کنند.

 

بطحایی تصریح کرد: البته واحدهای نظارتی در منطقه، استان و ستاد مرکزی مدارس غیردولتی بر روند اخذ شهریه مدارس نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، بررسی و برخورد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: موارد مصرفی در آموزش و پرورش به‌ویژه در لوازم التحریر کم نیست اما متأسفانه شرکت‌های تولید داخلی به دلایل مختلف در فضای رقابتی با محصولات خارجی نتوانستند، تنوع لازم را در تولیدات خود ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه کارگروهی در این زمینه تشکیل دادیم و جلسات متعددی را داشتیم، گفت: در آینده نزدیک نمایشگاهی خواهیم داشت که اقلام ایرانی به ویژه با تأکید بر لوازم التحریر به فروش می‌رسد؛ در این نمایشگاه‌ها هم تأکید بر معرفی کالای ایرانی خواهد بود و هم مهم‌تر از آن، شناسایی و عدم استفاده نمادهایی است که پیام‌های ضد تربیتی برای دانش‌آموزان دارد؛ این نماد‌ها در برخی اقلام مصرفی دانش‌آموزان به ویژه اقلامی که از خارج کشور وارد می‌شود، مشاهده می‌شود.

بطحایی اضافه کرد: این نماد‌ها در برخی انیمیشن‌ها و داستان‌های خارجی وجود دارد که خشونت، پرخاشگری و رفتارهای ضد تربیتی را در بین دانش‌آموزان ترویج و ترغیب می‌کند؛ به همین دلیل هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه‌ها، حرکت در راستای شعار سال جاری و استفاده از نمادهای ملی و اسلامی خودمان است یعنی ما در فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی، نمادهای بسیار خوبی داریم که می‌تواند برای دانش‌آموزان الگو باشد و  یکی از خاستگاه‌ها، لوازم التحریر و کوله پشتی دانش‌آموزان است.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امید است تا قبل از مهر ماه بتوانیم با تلاش صورت گرفته، سهم استفاده از کالای ایرانی  را به ویژه در حوزه لوازم‌التحریر و نسبت به کالای خارجی، با جهش بسیار خوبی، بالا ببریم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار