موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
160916
۲۹ خرداد ۱۳۹۷
یک روانشناس:

ابهت والدین در بازی با کودکان تنزل نمی‌یابد

یک روانشناس کودک در همدان به بازی والدین با کودکان خود تأکید ویژه کرد و گفت: والدین در ارتباط با فرزندان خود کودک باشند.

به گزارش کودک پرس ، مرضیه محبوبی تصریح کرد: با توجه به این‌که فضای زندگی کنونی یک فضای بسته و عاری از کودک است بنابراین لازم است والدین بیش از پیش برای فرزندان خود وقت بگذارند و با آنها هم‎بازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازی با کودکان را نباید یک کار حاشیه‎ای در کنار کارهای دیگر تلقی کرد و صرفا به منظور رفع تکلیف دانست، چرا که کودک به بازی با هیجان و نشاط احتیاج دارد و متأسفانه در فضای زندگی کنونی که تک‎فرزندی باب شده، این امر محقق نمی‎شود.

این روانشناس تأکید کرد: حتی اگر کودک به مهدکودک می‎رود و یا هم‎بازی‎های دیگری نیز دارد، بازی کردن والدین با این کودکان امری لازم و ضروری است چرا که روحیه ارزشمندی را در او ایجاد می‎کند.

وی درباره این‌که بازی والدین با کودکان موجب تنزل ابهت آنها نمی‎شود، گفت: خانواده پایگاه نظامی نیست که بچه‎ها بخواهند از والدین حساب ببرند، کودکان در صورتی از والدین خود حرف‎شنوی خواهند داشت که نیازهایشان در خانواده برآورده شود.

 

محبوبی ادامه داد: در صورتی‎که والدین برای فرزندان خود وقت بگذارند و ارتباط عاطفی قوی با آنها برقرار کنند، بچه‎ها کمترین لجبازی را خواهند داشت و اگر این ارتباط عاطفی قوی ایجاد نشود کودکان در سن بلوغ بیشترین فاصله را از والدین می‎گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بچه‎ها در زندگی کنونی فضای مناسبی برای بازی ندارند بنابراین آب‎بازی در حمام، رنگ‎بازی و گل‎بازی در اتاق و هم‌چنین خاله‎بازی و مامان‎بازی بسیار در تربیت فرزندان موثر خواهد بود و در حقیقت در این نوع بازی‎ها علاوه بر ایجاد شور، نشاط و خلاقیت، کودکان تمرین مادر و پدر موفق بودن را انجام می‎دهند.

 

این روانشناس کودک در پایان از والدین درخواست کرد حتما در چینش بازی‎ها به توان جسمانی کودکان نیز توجه کنند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار