160795
۲۹ خرداد ۱۳۹۷

نجات مادر و کودک از میان دود و آتش

آتش‌سوزی اتاق خواب منزل مسکونی در بزرگراه محلاتی با نجات یک مادر و کودک به خیر گذشت.

به گزارش کودک پرس ، در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده شعله‌های آتش از پنجره‌های یک واحد مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۴:۴۰ دیروز زنگ ایستگاه‌های ۲۴ و ۴۸ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۲ روانه‌ی بزرگراه محلاتی غرب، خیابان قیام، کوچه شاهد ۳ شدند.

امیر رابعی فرمانده‌ی آتش نشانان حاضر در محل در این باره گفت: از طبقه‌ی سوم یک ساختمان پنج طبقه‌ی مسکونی به مساحت ۹۰ متر مربع دود زیادی به بیرون زبانه می‌کشید و به اظهار همسایگان، مادر و کودک خانواده نیز درون خانه محبوس شده بودند.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله ضمن قطع برق و گاز ساختمان و ایمن سازی محل حادثه با استفاده از یک رشته لوله‌ی آبدهی و همراه داشتن چند دستگاه خاموش کننده، خود را به محل آتش سوزی رساندند و همزمان با مهار شعله‌های آتش که از داخل اتاق خواب زبانه می‌کشید به جستجو در واحد برای یافتن محبوسین پرداختند.

 

فرمانده آتش نشانان خاطر نشان کرد: نیرو‌های عملیات پس از کنترل و مهار آتش موفق شدند مادر ۳۰ ساله را به همراه کودک ۲ ساله اش از ساختمان خارج کرده و برای معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس دادند که خوشبختانه مشکلی برای آنان وجود نداشت.

وی گفت: آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش سوزی و جلوگیری از سرایت آن به دیگر قسمت‌های واحد مسکونی و لکه گیری کامل با ایمن کردن محل و تحویل به مالک عملیات خود را به پایان رساند.

 

علت حادثه توسط کارشناس منطقه در حال بررسی است.

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار